Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har nylig kjøpt meg en E91 320d der motoren har rast.. driver å prøver å finne en brukt motor til denne, har funnet en motor med samme motornr: N46-B20B, men her står det at det er en motor fra en 318 på 129hk. spørsmålet mitt er om selve motoren er lik? alså blokka.. så det går ann å flytte over alt? ev, hva er det som er forskjell på 318 og 320?

setter veldig pris på svar!

-Petter

Skrevet

Du kan lese av motorkoden på høyre side på øvre del av blokken sett bilen framifra. Det er litt vanskelig da det er en del ledninger i veien og du må kikke forbi gasspjeld.

Likevel det letteste er i dørkarm til sjåfør. Der står motorkoden også. Jeg vil anta det står N47D20C der.

Den du sikter til er en bensinmotor :)

Skrevet

Føler meg rimelig håpløs nå, kjøpte bilen av en kompis, og mente huske det var en diesel. men det er jo såklart en 320I, dermed får jeg også motorkoden til å stemme..
Bilen har vært hos Stenshagen til diagnose for oljeforbruk opp til flere ganger, først ble det repparert en liten oljelekasje, så kun målt nivå og han fikk beskjed om å holde et øye med oljenivå. Oljeforbruket ble bare høyere og høyere.. noe som tilslutt har endt med ras. Bilen har kun gått litt over 100.000km.. er disse motorene virkelig så dårlige? regner med en så ny motor har varsel både på nivå og trykk? 

da blir spørsmålet hva som er forskjell på motorene på 318I og 320I? er "shortblokka" og toppen lik?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...