Gå til innhold

Kjøpe E32 730i?

adne95
 Share

Anbefalte innlegg

Hoi! Kunne godt tenkt meg en e32, har kommet over en 730i, men lurer litt på om det er ett godt valg? Kjente problemer, osv? Og er m30b30'n jævli tørst i disse bilene? :)

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har eiet en e32 med 3.5 liter. dette er ingen sportsbil. syns 3.5 literen passe veldig bra til bilen kunne ikke tenkt meg noe mer en. snakket med en som hadde 735 740 og 750. han syns at 3.5 literen var den mest optimale. med tanke på forbruk og kostnader. med andre ord så tror jeg 3 literen er en fin motor. noe svak ved full bil.

ting du bør se nærmere på.

sjekke vannventil. det vil si funker kaldt og varmt når du justere det inni bilen. er denne defekt kan du kjøpe en av meg helt original ny pris 4200 min pris 2500.

kupe vifte alle nivåer.

kjøleveske lukt inni bilen når den er på 80 c full varme på. lukter det kjøleveske så lekker radiatoren til varmeanlegget.  fikse? dyrt som faen og et helvette og fikse. 

lys.

rust fremme på jekke fester. 

el vinduer 

el tak kjøp helst uten. kjøper du med. sjekk bagasjerom for vann. og sjekk taket.

sjekk radiator slange som går fra huset til radiatoren. her skal du sjekke t skjøten. se etter sprekker. beveg slangen når motor er varm.

til sist og det VIKTIGSTE av alt SPARK I DEKKENE. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar :)  bilen ble reservert rett foran nesa på meg, ringte og sa jeg hadde bestemt meg 1 time etter noen fikk den reservert til helga, og da reiser jeg vekk i 3 uker... men dukker vel opp flere, fått skikkelig sansen for e32  \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e32 730i (med m30) det går egentlig litt for dårlig, den er litt for slapp på alle punkter forruten akselrasjonsfelt ned på motorveier :-P

e32 735i går på ingen måte værst, men dette fungerer helt ok, å ikke minst , det lille futtet ekstra, merker du veldig godt faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer, får holde øya åpne for en 735i da   ;)

alternativt , hvis valget står mellom en 730 manuell og 735ia , da er det litt et fett, men jeg har kun prøvd 730 med aut, å det funker jo nesten helt ok, men den blir litt for slapp faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...