BMW324TDa Skrevet Juli 8, 2014 Share Skrevet Juli 8, 2014 Hei. Eg har på lån en 2001/2 320CiA, mens eieren er på ferie og den forhatte Transporteren min er på rehabilitering. Det eg legger merke til, og som er veldg irriterende i kombinasjon med sekser/effektanlegg, er at bilen jager og finner aldri roen i 60 - 90 km/t i siste gearet. Det virker som den prøver å legge inn overdrive (rett meg om det er feil utrykk), men ombestemmer seg veldig fort og "girer" da ned igjen og roter litt rundt før den på nytt begynner å senke turtallet ned til du hører den brummingen som ofte er når manlegger inn konstantgiret. Den gjør ikke dette i noen av de andre gearene enten man kjører den manuellt eller ikke og uansett hastighet. Men når den er kommet opp i fart nok til å benytte siste gir og man ikke kjører i utfor- eller motbakke begynner den å vandre opp og ned turtall. Går helt fint på tomgang og i de andre girene. Noen som har forslag? Kan det ligge inne feil som eg kan lese ut på feilkodene? Er det girkassen som har fått seg litt kusma? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå