Gå til innhold

Oppgradere lyd E91

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på å oppgradere lyden i min E91, står professional anlegg i nå men savner litt bass og bedre lyd.

Vil det hjelpe å bytte ut høyttalerene i dørene uten å koble på forsterker?

Har sett på disse.

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=14970&katid=1303&id=

Tenker å montere sub bak og skjule forsterker i "hjulbrønn". Så jeg enkelt kan fjerne sub fra bilen om jeg trenger plassen.

Hvordan er det å få signaler fra cd spiller til forsterker? via høyttaler?

Prøvde å søke litt men fant ikke noe konkret svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har fiklet litt med anlegget i min E91. Jeg startet med å bytte forsterker, byttet høyttalere litt senere. Ny forterker (av god kvalitet) gjorde MYE med lyden. Jeg tør nesten garantere at du vil bli langt mer fornøyd med å kun oppgradere forsterker enn med å kun oppgradere høyttalere. Den originale forsterkeren er det ikke mye futt i. Ligger litt bilder og slikt i tråden min, link i signatur. Jeg har ikke satt inn noen sub så langt.

Ang. det frontsettet du har linket til så er vel det igrunn tiltenkt biler med minste lydanlegget. Det anlegget har ikke diskanter. Ergo coaxialhøyttalere så man slipper bytte lista rundt vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har fiklet litt med anlegget i min E91. Jeg startet med å bytte forsterker, byttet høyttalere litt senere. Ny forterker (av god kvalitet) gjorde MYE med lyden. Jeg tør nesten garantere at du vil bli langt mer fornøyd med å kun oppgradere forsterker enn med å kun oppgradere høyttalere. Den originale forsterkeren er det ikke mye futt i. Ligger litt bilder og slikt i tråden min, link i signatur. Jeg har ikke satt inn noen sub så langt.

Ang. det frontsettet du har linket til så er vel det igrunn tiltenkt biler med minste lydanlegget. Det anlegget har ikke diskanter. Ergo coaxialhøyttalere så man slipper bytte lista rundt vinduet.

Takker for svar :)

Har jeg forsterker i bilen da?

Har kun en høyttaler i hver dør og sub under setene. Ikke diskanter i vinduet. Eller kan man kjøpe lister til vinduet som en kan putte diskanter i?

Kunne ihvertfall tenkt meg noe bedre lyd i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nei da har du minste pakka og da er det ingen ekstern forsterker. Da er nok det du linka til klart enkleste vei til å få litt bedre lyd.

Du kan kjøpe nye lister til vinduene for å montere separate diskanter der. Men det funker sikkert greit med coaxialpakka, det er jo veldig lettvint mtp installasjon.

Ville tro det er noen her på forumet som har prøvd dette settet? Får kanskje vente litt å se om det kommer noen tilbakemeldinger på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro man får tak i nye lister hos GS og Koed f.eks?

Skal du drive aller høyttalerne med en ekstern forsterker så må du jo da legge nye kabler fra den til alle høyttalere, hente strøm fra batteriet og så må du stjele signal fra en plass. Sistnevnte er problemet med den pakka du har.. Det er en equalizer innebygget i head uniten som du ikke kan endre på (i tillegg til bass/treble som du kan justere selv). Dette betyr at du ikke kan få et nøytalt signal fra head unit til den eksterne forsterkeren, signalet er farget av head uniten. Ikke optimalt. Men blir nok bedre enn hva du har nå!

Har sett at noen koder om head uniten til 676 HiFi spec, da får du et cleant signal ut. Utgangene går da også fra lavnivå til høynivå. Hvor vanskelig/enkelt det er å kode om vet jeg ikke. Men det står endel om det rundt om på nettet. Det er dessverre litt styr å få skikkelig stell på en oppgradering av det anlegget du har.

Tror jeg ville begynt med det coaxialsettet du linket til. Så kan du putte inn sub med egen forsterker. Signal til denne forsterkeren stjeler du fra  "subben" under førersete. Det finnes forresten også et OEM oppgraderingskit; Alpine HiFi system retrofit. Det er sikkert ganske så plug & play.

Kan sikkert finne noen eksempler på dette på andre fora om du søker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Mulig jeg bare bytter ut høyttalerene i denne bilen, vil tro det hjelper på.

Ser du hadde byttet lister og sånt innvendig, hvor har du kjøpt det? til dashbord, ratt, gir osv. Ser noe bedre ut det sølv farge som er i min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er BMW Performance utstyr kjøpt fra BMW forhandler. Tør ikke nevne hva det kosta, galskap egentlig... Finner helt sikkert mye snacks på Ebay for en grei penge. Listene du har går jo også ann å foliere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...