Gå til innhold

e90, girkasse olje på 6 trinn manuell ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei !

Long time no see, men rett til sak. Jeg har en 08 modell e90 (316 dessverre :S) med 6 trinns manuell. Syntes

den er litt treg/rar i giringen. Den har gått nå snart 80k og jeg regner ikke med at olje der er byttet noen gang.

Noen som vet med sikkerhet hva slags/type olje jeg bør ha på den ?

Mvh Ottesen

Skrevet

Hei :) Takker for svar. Tingen er at jeg skal på langtur neste helg, hadde håpet å fått fikset det til da. Har hørt med bmw men ikke fått noe

svar ennå, får vel ta en telefon imorgen :)

Skrevet

På min 06 mod 1 serie så er det Longlife olje som ikke skal byttes. Det er også 6 trinn manuell. Står en lapp på girkassen om hvilke olje den skal ha. Denne lappen står på min kasse. Postet bilde

Skrevet

Heisann. Takk <3 Er litt det jeg frykter, er ikke spesiellt glad i "lifetime" olje. Er overbevisst at den vil gire bedre med ny olje...

Skrevet

Min er også treg å sette i 1 gir så har tenkt å bytte olje på min også. BMW i Kristiansand har aldri solgt den oljen og dette var den eneste oljen Mekonomen ikke har på lager siden de aldri hadde solgt den og den er ganske dyr. :-)

Skrevet

Ja 1 gir og noen gir føles trege/klunkete å få inn. Skal jo sies at jeg er over middels nøye så tror kanskje ikke andre hadde

hengt seg opp i det men. Er nok dyr olje ja, trenger heldigvis ikke så mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...