Ottesen Skrevet Juli 19, 2014 Skrevet Juli 19, 2014 Hei hei ! Long time no see, men rett til sak. Jeg har en 08 modell e90 (316 dessverre :S) med 6 trinns manuell. Syntes den er litt treg/rar i giringen. Den har gått nå snart 80k og jeg regner ikke med at olje der er byttet noen gang. Noen som vet med sikkerhet hva slags/type olje jeg bør ha på den ? Mvh Ottesen
badsha Skrevet Juli 20, 2014 Skrevet Juli 20, 2014 Hei hør Med bmw de vet dette. Har bytta på min, men det er mange forskjellige
Ottesen Skrevet Juli 20, 2014 Forfatter Skrevet Juli 20, 2014 Hei Takker for svar. Tingen er at jeg skal på langtur neste helg, hadde håpet å fått fikset det til da. Har hørt med bmw men ikke fått noe svar ennå, får vel ta en telefon imorgen
Øyvind L. Skrevet Juli 20, 2014 Skrevet Juli 20, 2014 På min 06 mod 1 serie så er det Longlife olje som ikke skal byttes. Det er også 6 trinn manuell. Står en lapp på girkassen om hvilke olje den skal ha. Denne lappen står på min kasse.
Ottesen Skrevet Juli 20, 2014 Forfatter Skrevet Juli 20, 2014 Heisann. Takk <3 Er litt det jeg frykter, er ikke spesiellt glad i "lifetime" olje. Er overbevisst at den vil gire bedre med ny olje...
Øyvind L. Skrevet Juli 20, 2014 Skrevet Juli 20, 2014 Min er også treg å sette i 1 gir så har tenkt å bytte olje på min også. BMW i Kristiansand har aldri solgt den oljen og dette var den eneste oljen Mekonomen ikke har på lager siden de aldri hadde solgt den og den er ganske dyr.
Ottesen Skrevet Juli 20, 2014 Forfatter Skrevet Juli 20, 2014 Ja 1 gir og noen gir føles trege/klunkete å få inn. Skal jo sies at jeg er over middels nøye så tror kanskje ikke andre hadde hengt seg opp i det men. Er nok dyr olje ja, trenger heldigvis ikke så mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå