Gå til innhold

E46, viskere, radio, vindusheis virker ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fikk plutselig et problem på min 320 dat, 2003.. Hverken radio, vindusheis, viskerer m.m sluttet å virke. Ikke når vi den med diagnose heller - og sikringa til ryggesensor går, når tenninga slås på :uh:

Ut fra koblingsskjema, så har jeg en mistanke om at det kanskje er modulen under tenningslåsen som er gått.. Er jeg på rett spor?

Noen som har bytta denne, som vet om det er greit å gjøre selv, og om den eventuelt må programmeres, eller om det er plug'n play?

Jækla kjedelig, da det meldes regn i overmorgen..

Tips mottas med takk

mvh

tom

Skrevet

Hmm. Da kan det kanskje være defekte releer i GM5 modulen, bak hanskerommet.

Det kan du enten få loddet, eller kjøpe brukt (må kodes av privatperson), eller ny (kommer ferdigkodet til din bil.) Hvis du ikke kan lodde eller kjenner folk/får tak i releer, kan du sende den til rep: http://www.bmwgm5.com

(se: repair, under GM5 i menyen til venstre)

Skrevet

Jupp - mistenkte den nå.. så man kan få den ferdigkodet også? Det hadde jo vært greit..

Vet du hvor man får det fra? Merkeverkstedet har ferietid, og vente på deler/koding osv...eh...

Usikker på om jeg har noen som kan lodde, men kan jo sjekke :)

Takk igjen!

Oppdaterer saken underveis, hvis andre plages med lignende greier..

Skrevet

Hvis du kjøper den hos jæger, Bavaria o.l. får du den ferdig kodet til din bil, men jeg tør ikke tenke på hva den koster.

De sier nok at du ikke kan bytte med en brukt mtp koding av brukte deler, men private folk med diagnoseutstyr får det merkelig nok til :P

Det er litt finlodding, beskyttelsesfilm over loddepunkter, så bør ha litt erfaring, tinnsuger e.l. utstyr. Det er to releer som bør/må byttes.

Edit: angående delen bak tenning. Kjipt at det ikke var denne. Er en typisk feil, og det var mest det med radio som fikk meg til å stusse ang. GM5 modul. Min var defekt i forrige E46, og selv med modulen utav bilen, mens jeg ventet på rep, kan jeg ikke huske at radioen ikkr virket. Så tenkte tenning pga styrestrøm når du vrir nøkkelen ett eller flere hakk.

Med demontert GM5 mistet jeg vinduer, sentrallås og vindusviskere. Husker ikke hva annet, dessverre. Går fint an å kjøre uten den, men ikke i regnvær, logisk nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...