Geir Einar Helgeland Skrevet Juli 26, 2014 Skrevet Juli 26, 2014 Heisann. Har montert coilovers av typen AP på min E46. Men når jeg svinger i lav hastighet så klunker det i høyre fjær på en måte. Så fikk jeg en til og svinge helt til høyre og helt til venstre og da så jeg at på et punkt så stoppa fjæra å rotere for så og slippe (derav en klunk lyd) og fortsette og rotere med styringa. Noen som vet hva dette er? Stramma bolten i topplageret for hardt? Jeg er sikker på at jeg brukte en skive mellom lageret og fjæra. Takker for svar. Er helt grønn på bmw.
Thundercoil Skrevet Juli 26, 2014 Skrevet Juli 26, 2014 Må være 2 skiver mellom fjærskål og topplager, ja! En skive og et støvdeksel i metall. Hvis du bare har en av dem, vil ikke topplagere kunne rotere, uten å dra fjærene med seg.
K-E Skrevet Juli 26, 2014 Skrevet Juli 26, 2014 Du mangler del 5 og/eller 6. http://www.gsbildeler.no/bilder/21471
Geir Einar Helgeland Skrevet Juli 27, 2014 Forfatter Skrevet Juli 27, 2014 Okei, jeg brukte det dekslet og skiva fra de gamle lagrene, men mistenker at de enten ikke ligger slik de skal eller så er det noe rart med de lagrene. Bytta til nye lagre men var ikke helt fornøyd med kvalitet men de gamle var helt skutt! Men må jeg ut med hele fjærbeinet for og skifte topplager? Siden det er coilovers burde det vel gå og bare skru ned justeringa så fjæra ikke klemmer på også løsne bolten i toppen og sleppe ned demperen og lirke ut lageret? Eller?
Thundercoil Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Ja, du trenger ikke noe fjærklemmer til den jobben. "senk" litt på justeringen, om den er veldig høy fra før. Enkleste er å bare løsne mutteren som hviler på lageret, fra motorrommet, mens den ligger på vekten av bilen. Det er ikke mye futt i de der. Monterer de til og med med hendene, uten fjærklemmer
Geir Einar Helgeland Skrevet Juli 28, 2014 Forfatter Skrevet Juli 28, 2014 Okei da får jeg kjøpe meg 2 nye topplager og prøve takk for hjelpa!
kriss66 Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Hos meg var det pga feile ytre stabilisatorstagene
Geir Einar Helgeland Skrevet Juli 28, 2014 Forfatter Skrevet Juli 28, 2014 Men er jo rart når de stagene er de som fulgte med settet? lest litt mer og funnet ut at det kalles "coil-bind" og at det kunne hjelpe og bare smøre mellom fjæra og "lokket"
K-E Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Stagene har ingenting med saken å gjøre. Det er aksiallageret i topplageret eller de skivene som er problemet. Å smøre mellom fjær og fjærskålen er bare en jallaløsning for de som ikke kan å montere rett. Fjæren skal kunne rotere uhindret.
Geir Einar Helgeland Skrevet Juli 28, 2014 Forfatter Skrevet Juli 28, 2014 http://www.meganracing.com/tech/faqs.asp?id=37&subject=CDK Leste det her bare ikke vet jeg! Men har bestilt nye topplagere inkludert den skiva og dekselet. Så prøver jeg å skifte det først for og utelukke det.
kriss66 Skrevet Juli 29, 2014 Skrevet Juli 29, 2014 Jo, fordi jeg brukte de originale stagene som stod på bilen, å de ble veldig lang. Tillegg var den ene kulen gåen på staget. Når jeg fikk byttet forsvant lyden.
Geir Einar Helgeland Skrevet Juli 30, 2014 Forfatter Skrevet Juli 30, 2014 Jeg løste det med og skifte til noen andre topplagere! Og har en mistanke om at det var pga den elendige kvaliteten på de andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå