Mons1 Skrevet Juli 27, 2014 Skrevet Juli 27, 2014 Har i en lang periode hatt Airbag-lyset på. Mange sier det er sikkert sensoren i setet som er gåen. En diagnose sier at det er brudd på ledning til beltestrammer. Da er det enten ledning fra gulvet og til setet, eller fra kontakten under setet og til beltestrammeren. Logisk burde det være ledningen som er tilkoblet gulvet da denne legningen beveger seg hver gang man flytter setet, men på internett leser man om flere tilfeller at det er beltestrammeren som er synderen. Jeg har tatt løs setet og sett på ledningene, men ingen virker å være skadet, men akkurat der ledningen går inn i beltestrammeren virker som det er løst. Da er det vel bare å bestille ny? Må man nullstille feilen etter å ha byttet beltestrammeren, eller ordner dette seg selv? BTW! Det er en til ledning av beltelåsen som ikke er tilkoblet noe, men er bare stripset opp. Denne er vel til en bryter som verker om beltet er satt inn. Skal det være sånn? Redigert: Det kan virke som at kabelen mellom selve beltestrammeren er utskiftbar (Org delenr: 52108255704). Har noen byttet denne med suksess?
D.Toft Skrevet Juli 27, 2014 Skrevet Juli 27, 2014 jeg klippet ledningene på hver side av kontakten og loddet dem sammen utenfor kontakten. ang ledning på beltefestet, gul hette? den skal jo inn på gasspatronen på beltefestet.
Mons1 Skrevet Juli 28, 2014 Forfatter Skrevet Juli 28, 2014 Vil det ikke funke å sette kabelsko/sukkerbit? Nei ikke gul hette. kabelen fra gul kontakt til til gasspatronen. Det kommer en svart kabel med svart kontakt ut av selve beltelåsen og er bare kveilet opp og stripset fast. Jeg tror dette er for biler med beltevarsler. Spørsmål: Kabelen til gasspatronen, er den koblet til med plugg, eller er kabelen fast i gasspatronen? Det kan virke som denne er pluggbar, men tør ikke å bryte.
D.Toft Skrevet Juli 29, 2014 Skrevet Juli 29, 2014 gasspatronen er bare plugg joda, vil sikkert funke med kabelsko / sukkerbit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå