Espen Aass Skrevet Juli 28, 2014 Share Skrevet Juli 28, 2014 Hei. Noen som vet om instrument (speedometer/turteller) går om hverandre på E38 730, 735, 740 osv. og om det er noen forskjell på El-koplinger på de forskjellige årsmodeller? Hvorfor jeg spør er at displayet for kilometer/trippteller/temperatur og varsling er utydelig (kjent problem) på min 735 1997 mod. Koed har bare til 730, 740, og 750. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet Juli 28, 2014 Share Skrevet Juli 28, 2014 http://www.ebay.com/itm/331168504369?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 Jeg har bestilt, men den har ikke kommet enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2014 Det der har jeg prøvd "xerc" , på 728'en jeg har og det er ikke lett og få til. Meget komplisert, i alle fall for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Juli 28, 2014 Share Skrevet Juli 28, 2014 Alle instrumentene er fysisk like i e38. Forskjellen ligger i chipsettene og kodingen. De skal altså passe om hverandre fra e38 til e38. Noen e39'er og e53'er bruker også samme typen instrument som e38. Såkalt "HIGH" instrument. Jeg kodet om et instrument som kommer fra en e39 Alpina B10 til min e38. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2014 Alle instrumentene er fysisk like i e38. Forskjellen ligger i chipsettene og kodingen. De skal altså passe om hverandre fra e38 til e38. Noen e39'er og e53'er bruker også samme typen instrument som e38. Såkalt "HIGH" instrument. Jeg kodet om et instrument som kommer fra en e39 Alpina B10 til min e38. Ok. Takk for svar! Når du nevner "kodet om" , er det et "lett fiks" eller? Eller kan jeg bruke et fra en 750 til min 735? "Problemet" (visuelt) er vel rødmerking på turteller. Litt før 6000 rpm for 750 og 6200 på 735. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Juli 28, 2014 Share Skrevet Juli 28, 2014 Skaff deg et instrument laget før 07/97 eller etter 2001. De er lettest å kode. Man bruker Bmw scanner 1.4 (PA Soft) til jobben. Her er en tråd som forklarer fremgangsmåten: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1892451-The-M5-cluster-retrofit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2014 Skaff deg et instrument laget før 07/97 eller etter 2001. De er lettest å kode. Man bruker Bmw scanner 1.4 (PA Soft) til jobben. Her er en tråd som forklarer fremgangsmåten: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1892451-The-M5-cluster-retrofit Flott! Takk skal du ha! Da får man lese litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå