Gå til innhold

Er dette riktig farge på servoolje?


m54b22
 Share

Anbefalte innlegg

Oppdaget at nivået på servooljen nå ikke engang rekker opp til pinnen - det skal jo ikke være nødvendig å etterfylle servoolje, så det er vel en lekkasje et sted? Fargen på oljen var nesten svart, vil si den var gulsvart, oljen skal jo være grønn. Er det normalt at gammel olje er svartaktig? Er en 520ia 2002 modell

 

https://www.dropbox.com/s/6z0fclfxsmqp92w/Screenshot_2014-07-28-21-21-30.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert på tide å bytte oljen, ja :P

 

Du kan f.eks. suge opp alt i beholderen, fylle opp med ny, kjøre i noen dager, suge opp alt i beholderen og fylle ny. 

Evt. kan du løsne beholderen fra braketten og skru av en av/begge slangene i bunn og la det renne ut, med samme prosedyre som nevnt over. 

Det er hvert fall det jeg gjør. Så følger du med på nivået i ettertid. Hadde ikke giddet å leite så grundig etter lekkasjer, før det var klart og tydelig nivåfall etter bytte/etterfylling, og overvåking over flere måneder/uker/dager, alt ettersom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Så det vil holde å suge opp/bytte oljen i selve beholderen, fremfor å måtte av med slanger etc? Det har minket over god tid, altså, så en eventuell lekkasje er nok ikke spesielt stor. Oljen skal vel forresten være grønn? Står CHF på lokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min anbefaling er å kjøpe ny beholder siden den inneholder et integrert filter. Da kvitter du deg med en del grums.

Det er temmelig enkelt å bytte (to festebolter og to slanger må av), og beholderen/filteret er ikke dyr.

Ta et søk på forumet så finner du fremgangsmåten. Det er litt grisete og servoolje er ikke helsekost, så bruk engangshansker.  Sug opp det du klarer først fra beholderen, og hold en gammel hermetikboks e.l. under beholderen når du løsner slangene, og legg filler/aviser under for å fange opp det du søler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min anbefaling er å kjøpe ny beholder siden den inneholder et integrert filter. Da kvitter du deg med en del grums.

Det er temmelig enkelt å bytte (to festebolter og to slanger må av), og beholderen/filteret er ikke dyr.

Ta et søk på forumet så finner du fremgangsmåten. Det er litt grisete og servoolje er ikke helsekost, så bruk engangshansker.  Sug opp det du klarer først fra beholderen, og hold en gammel hermetikboks e.l. under beholderen når du løsner slangene, og legg filler/aviser under for å fange opp det du søler.

 

Altså bare beholder og ikke slanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...