Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet årsaken til at det kommer ulyd/klunk idet man blipper gasspedalen fra tomgang? Jeg antar at det har med tenning å gjøre. Kan det være så enkelt som at kjedestrammeren burde byttes, eller er det andre årsaker? Noen tanker?

Skrevet

Ja. Akkurat samme lyd som om man tar igang på for lavt turtall.. Har hørt dette på mange biler, men jeg lurer på om jeg kan få det bort, for det høres ikke noe fint ut..

Haha, må ikke male fanden på døra med en gang! :P

Skrevet

Takk for tips! :) Skal se nærmere på det. motorfester står allerede på lista for hva som skal byttes i nærmeste fremtid.. ;)

Skrevet

Klunk i potta kanskje? Som kan ha noe med coil/tennstift å gjøre. Eller er det mer mekanisk "klunk" som kan ha noe med registeret å gjøre? Du får huke taki en kompis å få han til å enten høre eller blippe på gassen.. Drivverk og subframedisater er jo utelukket, da jeg skjønner det slik at du står i ro med bilen på tomgang og bare toucher gassen!? I såfall tenker jeg coil eller noe kødd med regiser som du selv og antyder.

Skrevet

Ja, jeg mener å ha hørt dette på flere biler jeg har hatt. Den kommer ikke ved å trykke gassen sakte inn, men trykker man gassen hurtig inn, kommer den. Akkurat som om tenningen er feil for et halvt sekund før den flyr opp i turtall. Kun fra tomgang. Er sikker på at dere har hørt en motor som holder på å kvele seg så lager den klunkelyder.

Skrevet

Min m50 motor (6stk coiler) hadde lignende problem. Et par av coilene var dårlige, så mye av bensinen ble blåst rett ut i eksos og antennte der og forårsaket klunke lyder. Dette Skjedde ofte ved lave turtall og fra tomgang til brå gass.  Enten det eller så kan du jo nappe av coiler og se om det ligger olje over tennpluggen, som kan lage feiltenning. Du skal ha 1 gummiring rundt hver tennplugghull (en av toppdekselpaknings kittet), er disse dårlige så renner olje rett til tennplugg.

Vacuumfeil kan visst også lage litt små-rare lyder hevdes det. Kjøp deg noe brennbart på spray (startgass,breakclean,AXE,Hårspray eller noe og spray over slanger mens motoren går, om turtallet flyver til værs så har du en liten synder der og. Særlig gummibelgen bak LMM kan være sprukket.

Nye tennplugger skader heller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...