Durny Skrevet August 6, 2014 Skrevet August 6, 2014 Bilen er en 93 mod 325 med m50b25 motor Kjøpte bilen kræsjet i desember i fjord, det som har blitt gjort med bilen så langt er å bygge oppigjen fronten, og rette oppigjen og lakkere høgre siden frå døren og bak. Bilen var godkjent senket og godkjent med M-felgene som står på. Sto eit momo ratt i den som vart tatt av og satt i et e46 mutlifunksjonsratt. Elles er det satt i elektriske M3 seter frå en E46, men har ikkje fått memory funksjon osv til å virke, elektriske justeringa fungerer fint. Her er litt planer for bilen: Lys grøn – kjøpt inn, Grøn - utført Motor og Drivverk: M52B28 motor og gearkasse M50b25 innsug US M3 Camaksler Fan Delete Underdrive Pulleys Chip CAI Biturbo? Intercooler Shortshift Spærrediff Tårnstag Fremme Tårnstag Bak X-brace E46 330D bremser Parkering og ryggesensorer OEM frå e38 PDC knapp frå E34 2 din DVD Automatisk dimbart speil 12-230V inverter Modifisere 3 bremselys Cruise Control Koble opp multifunksjonsratt E46 interiørlamper bak Sort taktrekk M-gearspak med lys Ny sittepute bak Bakrutesenker Frontleppe Grøftelys Nye M.ister til Høgre side Om noen har delene eg trenger til salgs for en grei pris, send en pm da vel
andreas.mulle Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 Ser ut som et gøy prosjekt du har her! Angående bremser så mener jeg at 330D og 330 har samme bremser, så om du skal kjøpe brukt så er det bare å hoppe på akt av 330 bremser du finner:P du kan jo også vurdere bakbremser fra 323 eller 328 da disse har ventilerte skiver! Kan du også utdype litt om hvordan du har koblet og montert setene? Med tanke på stolunderstell og det elektriske?
Durny Skrevet August 8, 2014 Forfatter Skrevet August 8, 2014 Kan vel kalles gøy prosjekt/ en trang til å gjøre noe . Stolunderstellet passer fint om du utvider hullene bak ca en cm framover. Under desse setene var det en liten kontakt om det var modifisert fra tidligere eller det er sånn veit eg ikkje. Koblet + og jord på denne og det virket. Setene har den store gule kontakten som E46 også men har ikkje fått forska på dette. Takk for tips ang bremser
Durny Skrevet August 9, 2014 Forfatter Skrevet August 9, 2014 Minimod: E46 taklys bak: Passte ikkje så bra nå, satser på finere med svart taktrekk og deksler. Har andre kntakter en e36 og 3 ledninger så kjøper du brukt få med kontakt/ ledningsnett. Lampen har et vanlig lys og 1 "leselys" koble vanlige lampen med ledningene fra gamle lyset og siste ledninga bør du hente strøm til fra en plass som har strøm om bilen er av. F.eks taklyset fremme.
Durny Skrevet August 15, 2014 Forfatter Skrevet August 15, 2014 Står litt stille for tida dette prosjektet. Midt i flytting, har en e36 318 is som skal shines og prøves solgt. I tilleg har eg skaffet en e34 520 som skal bygges om til 525.
Christian Haugerud Skrevet August 18, 2014 Skrevet August 18, 2014 Står litt stille for tida dette prosjektet. Midt i flytting, har en e36 318 is som skal shines og prøves solgt. I tilleg har eg skaffet en e34 520 som skal bygges om til 525. Er muligens interessert i 318is'n din!
MortenTouring Skrevet August 21, 2014 Skrevet August 21, 2014 Nice E36! men lurer på ett par ting, hvorfor valgte du m52b28? M50b25 er jo ett bra utgangspunkt, men det hadde vært tøft å se en trimma m52 da ikke noe man ser ofte. Så du skreiv "CAI" i lista di, har sett det står skrevet flere andre plasser men har ikke fått med meg hva det betyr -Håper du finner tid til denne,for dette kan bli bra!
williamwiers Skrevet August 22, 2014 Skrevet August 22, 2014 Følger med her tenkt til å ta dyno når bilen er ferdig?
Durny Skrevet August 22, 2014 Forfatter Skrevet August 22, 2014 Nice E36! men lurer på ett par ting, hvorfor valgte du m52b28? M50b25 er jo ett bra utgangspunkt, men det hadde vært tøft å se en trimma m52 da ikke noe man ser ofte. Så du skreiv "CAI" i lista di, har sett det står skrevet flere andre plasser men har ikke fått med meg hva det betyr -Håper du finner tid til denne,for dette kan bli bra! Var den motoren eg hadde tilgjengelig tåler vel gjerne ikke like mye desse som m50b25. Blir sikkert ikkje turbo å slikt med det første. Men håpa på å få tak i camaksler og montere innsug osv. Cai står vel for Cold Air Intake om eg ikkje tar feil
Durny Skrevet August 22, 2014 Forfatter Skrevet August 22, 2014 Følger med her tenkt til å ta dyno når bilen er ferdig?Har ikkje tenkt på det, turbo og slikt blir nok litt fram i tid så får se
Durny Skrevet August 22, 2014 Forfatter Skrevet August 22, 2014 Noen som har tips til korleis en skal bygge turbo? Tenker å bruke en liten og en større. Den lille tenker eg skal ladr på lavt turtall mens den store på høgt turtall. Ser flere bilder på nettet der en bruker 2 manifoiler, altså 3 sylindre til kver turbo, fungerer det bedre enn 2 turboer satt etter kverandre? Noen tips til kva brukte turboer som vil fungere bra? Fra korleis biler finner en greie turboer?
Durny Skrevet September 6, 2014 Forfatter Skrevet September 6, 2014 Lite framdrift på bilen for tida, men slenger ut et bilde av e36 ene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå