Gå til innhold

Pigg eller Piggfritt på X5?

frodekrs
 Share

Anbefalte innlegg

Skal til å kjøpe meg vinterpakke og er veldig i tvil om jeg skal kjøpe pigg eller piggfritt. Hva kjører dere med x5 på?

Tenkte på 20" og ble anbefalt 275/40-20. Vurderer Vertini Concave Magic felger. Eller har noen andre forslag til felger på en kvit x5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til å kjøpe meg vinterpakke og er veldig i tvil om jeg skal kjøpe pigg eller piggfritt. Hva kjører dere med x5 på?

Tenkte på 20" og ble anbefalt 275/40-20. Vurderer Vertini Concave Magic felger. Eller har noen andre forslag til felger på en kvit x5?

Hei! Spørs hvor du kjører i Norge da..Jeg kjører i Nordland. Pigg. 275/40-20. Fantastisk på snø/is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat gått til innkjøp av piggfrie bridgestone blizzak i 275/45-20 til min x5. Gikk for piggfri da jeg ikke utstår bråket av piggdekk og valgte og gå opp til 45 profil for og fylle opp hjulbuen litt mere samt muligens litt bedre fjæringscomfort. Valgte bridgestone pga pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder til i Ålesund og kjører litt til og fra hytta om vintern, så kjører egnetlig på alt slags føre, vinterføre, saltet, surpe og is. I fjor var det lite snø og messt is.

Var veldig fornøyd med piggfritt på gammle bilen, men er første året med suv på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare kjører innfartsveien, som de fleste Ålesundere med SUV, så holder det med piggfritt. Skal du derimot kjøre på litt variert føre hadde jeg uten tvil valgt pigger. Rett og slett fordi jeg ikke hadde stolt på at piggfrie dekk hadde stoppet to tonn på vei ned en isete bakke. Pigg er en billig sikkerhet, og er absolutt kjekt å ha den dagen det virkelig trengs. Jeg forstår heller ikke de som klager på bråk, da har de kjøpt for billige dekk, eller har en utrolig dårlig isolert bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldrig kjørt piggfritt før jeg kjøpte X5'n. Og var således motstander av det også. Tidligere kjørt med STÅL pigger og sverget ikke til noe annet. Men når det er sagt har den oppført seg heeelt eksemplarisk uansett vinterforhold. har kjørt bakkene fra Haukli til Hovden uten at det slo inn noe som helst,, så jeg anbefaler piggfritt.. nok en grunn er det er en veldig tung bil som "spiser" opp piggene relativt kjapt.. Har hatt flere pick up 4x4, men de kan ikke måle seg med BMW på vinterføre.. Det er forøvrig det enste som er bra med X5'n ;o) og kanskje brille holderen i taket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja er vanskelig å velge.

Hadde det vert en personbil hadde jeg gått for piggfritt.

Er bare litt i tvil siden bilen veger litt. Om man merker godt om bilen er 500kg tyngre en gamlebilen som jeg var veldig fornøyd med piggfritt på.

bør jeg heller gå for 45 profil i stedenfor 40?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...