Gå til innhold

Feilsøking av tappet batteri. E34TDS

kårekloak
 Share

Anbefalte innlegg

Har en e34tds der batteriet sakte tappes uten at den blir brukt. Om jeg lader det fult og den står en uke så er det helt dødt igjen. Batteriet er ca 6mnd gammelt, så antar at dette ikke er grunnen. Dynamoen lader 13,75V ved tomgang. Dette er vel normalt? Har prøvd å feilsøke litt selv, har montert multimeter melllom minus pol på batteri og minus ledningen, dette ga utslag på 0,29A. Er dette mye?

Har periodisk prøvd å ruske ut sikringer samt tatt fra hovedstrøm til CD-spiller og forsterkere. Det ga utslag på to ting, da jeg tok fra den rød ledningen fra plusspolen (8mm3 se vedlagte bilder) som går til en sort plastikboks ved batteriet med sikring i, gikk verdiene ned til 0,12A. Er usikker på hva denne går til??

Og når jeg tok ut de to brune 7,5ah sikringene på bildet så gikk det ned til 0,16A (da var den røde ledningen tilkoplet) Bilen er bruktimport og det står på tysk, i tillegg ser det ut til at disse to 7,5ah sikringene går til flere kretser, så er vanskelig å feilsøke mer.

Noen som har forslag til hva det kan være? Vet at dynamo og starter også kan trekke strøm men hvordan finner jeg ut det?

Kan nevne at bilen er en 1995 modell manuell klima AC.

post-64939-0-12757000-1407446474_thumb.j

post-64939-0-37638400-1407446754_thumb.j

post-64939-0-71408200-1407446945_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to brune sikringene er på venstre side på første bildet. Ser ut til å være sikring 32 og 33, oversatt til norsk ligger disse under kategoriene:

33 = Bordcomputer

33 = anti-tyveri alarm system
32 = doble skyvelokk løfte taket
32 = innvendig belysning
32 = EL-vinduer

33,32 = sentrallås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...