yoozup Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 Hei, Jeg sliter med å finne ut hva som er problemet med denne bilen. Jeg er kjempefornøyd med den, etter vanos bytte. Den drar som den skal på kald motor, eller før nålen har nådd i midten. Men når motoren er varm, så fusker denne bilen. Når jeg gir bånn gass, tar det 1-2 sekunder før den reagerer, altså kun når motoren har nådd sitt temperatur. Og når den er varm, er den litt ujevnt på tomgang, så jeg har den AC knappen på hele tiden, da den får opp turtallet litt, da er den ikke så ujevn. Ingen lamper som lyser på dashbordet, så jeg skal ta en diagnose snart. Jeg har en mistanke det kan være, lmm og valvetronic, men selvfølgelig kan det være masse annet. Noen av dere som har vært borti dette problemet? Takker gjerne for svar, kommer med mer når jeg har fått tatt en diagnose, sist jeg tok diagnose var det absolutt ingenting på bilen, det var for 4 måneder siden.
Øivind S Skrevet August 10, 2014 Skrevet August 10, 2014 Jeg har hatt samme problemer med min. Har byttet kam sensor, veivhusventilasjon, valvetronic motor, LMM og plugger. Har ingen feilmeldinger i dag, men jeg merker at den napper litt når jeg ligger på konstant turtall. Motoren kjennes svakest ut mellom 1000 og 2000 omdreininger. Bilen går som den skal når den er kald. Noe av de samme symptomene som du har tenker jeg.
yoozup Skrevet August 12, 2014 Forfatter Skrevet August 12, 2014 Jeg har hatt samme problemer med min. Har byttet kam sensor, veivhusventilasjon, valvetronic motor, LMM og plugger. Har ingen feilmeldinger i dag, men jeg merker at den napper litt når jeg ligger på konstant turtall. Motoren kjennes svakest ut mellom 1000 og 2000 omdreininger. Bilen går som den skal når den er kald. Noe av de samme symptomene som du har tenker jeg. Jo da, har samme symptomer som deg på bilen når den er varm. Jeg har byttet en del selv, vanos, veivhusventilasjon, kam sensor. Mener valvetronic motoren og LMM funker som de skal foreløpig. Har en mistanke det er Lamdasonde, men har ingen lamper som lyser på dashbordet, ellers så skal jeg ta en diag på Inpa og se om jeg får opp noe feilkoder. Et eller annet må være defekt eller noe, bilen kan vel ikke lugge og være hakkete hver gang jeg skal bruke bilen.
Øivind S Skrevet August 12, 2014 Skrevet August 12, 2014 Jeg er spent på løsningen du kommer frem til ettersom jeg opplever dette selv
yoozup Skrevet Oktober 3, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2014 Da har jeg fått opp 2 feil ved diagnose: 2CF8 Throttle Valve Potentiometer, 2CFA Throttle Valve Potentiometer 2. Possible causes- Throttle Position Sensor (TPS) harness is open or shorted- Throttle Position Sensor (TPS) circuit poor electrical connection- Faulty Throttle Position Sensor (TPS)- Fault Electric Throttle Control Actuator (or Throttle Body Motor)- Accelerator Pedal Position Sensor (APP) When is the code detected?An unexpected voltage from the Throttle Position Sensor (TPS) is sent to Engine Control Module (ECM). Possible symptoms- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)- No throttle response Electric Throttle Control Actuator consists of throttle control motor, throttle position sensor (TPS), etc. The throttle position sensor responds to the throttle valve movement. The throttle position sensor has the two sensors. These sensors are a kind of potentiometers which transform the throttle valve position into output voltage, and emit the voltage signal to the Engine Control Module (ECM) In addition, these sensors detect the opening and closing speed of the throttle valve and feed the voltage signals to the ECM. The ECM judges the current opening angle of the throttle valve from these signals and the ECM controls the throttle control motor to make the throttle valve opening angle properly in response to driving condition. Men jeg har reset feilen, så motorlampen er forsvunnet foreløpig, det ligger 2 sensorer på N42/N46 motorene, som jeg har funnet ut i forum: There two sensors one in the throttle pedal and one in the TB. Stemmer dette at sensorene 1 ligger i gasspedalen og 1 i Spjeldhus (Throttle Body) på N42/N46 motorene?
yoozup Skrevet Oktober 3, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2014 Jeg er spent på løsningen du kommer frem til ettersom jeg opplever dette selv ja du ser jeg har postet et nytt innlegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå