bmw-520i Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 hei har nettopp bestilt meg et sett.bestilte kjølevifte og justerbar termostat til rett under 1000 lappen. får justerbar termostat fra 45 dollar til 137 dollar dette er sett. de dyreste er det mere justeringer på en de billige. men prøve det billigste først før jeg evt kjøpe noe dyrere. på de dyreste kan en justere lav og høy hastighet. og når viften skal stoppe etter motor har stoppet osv. er det noen som har prøvd dette tidligere ? fra der jeg bestilte er det en som har hatt dette settet i 5 år problemfritt. får dette om ca 1-2 dager. og kommer da til og legge ut en diy og hvordan kvaliteten er. har hatt erfaringer med termostene fra tema ikke alltid til og stole på. så kan være greit og kunne stille temperaturen også. vis det blir ekstremt kaldt på vinteren kan en sette termostaten til 100 grader isteden for 90 eller 92.og varme sommerdager sånn så i år med 30 grader i skyggen. så kan det være greit at viften starter noe tidligere når en har full bil og henger på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet August 14, 2014 Forfatter Share Skrevet August 14, 2014 fikk settet i går. og må si meg veldig fornøyd med kvaliteten på det jeg fikk. viften sviver på 3000 rpm men den lager minimalt med støy til og svive så høyt. har vifter fra biltema som lager det dobbelte av denne. termostaten har alt du trenger for og få det til og funke optimalt. rele, justeringen på temp er alt på samme box. følger med god bedskrivelse. selve temp føleren monterer du direkte i radiatoren rett under kjøleslangen som går ut av motor. eneste jeg fant ut var at viften er noe svak. den er på 1000 cfm. kostet 45 dollar så var ikke det verste. så skal bestille en som trekker 2300 cfm til 68 dollar. de anbefaler 1500 cfm til 4 syl så 1000 hva noe lite. det fine med og ha termostaten i radiatoren er at med en gang du kjører så kjøles termostaten ned så viften stopper ganske raskt. men starter like raskt igjen når du stopper. legger ut noen bilder senere i dag. kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå