Jump to content

kortsluttning

Members
  • Content Count

    840
  • Joined

  • Last visited

About kortsluttning

  • Rank
    Oberst

Profile Information

  • Bosted:
    Oslo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja det hadde vært flott Men bilen er ikke kjørbar, så må isåfall gjøres her.
  2. Takk for tipset Ikke lett å få tak i mekaniker lenger
  3. Hei, Har litt deksler som må skal av under bilen, og bytte jording til motor. Noen som tar på seg en jobb? Bilen står på gjekk og leca blokker.
  4. Prøvde å bypass av startrelle og gi startrele 12V, ingen ting skjedde. Men dro litt i jordinga til motoren som du nevnte tidligere, og da røyk den rett av. Med start kabler mellom motor og demper tårn så starta bilen igjen Billig fiks, men vanskelig å komme til. Går det greit å koble denne jordinga et annet sted, feks skrue til dempertårn?
  5. Tror det hadde vært endel lettere om det fantes et fullstendig koblingskjema Med utganger fra hjerne, gjennom reller og helt ut til starter. Er det bare bmw som har dette?
  6. Har lest feilkoder, det kommer alarm på glow control unit og glow plug 1-4 hver gang jeg prøver å starte. Det er også alarm på AOC output 50.
  7. Sikringer/relleer er i orden, har ohmet de. Har 12v faststrøm til starter, men start relle på starter får ikke 12v startsignal. Noen tips til videre feilsøking?
  8. Tenkte mere på om du mente å sjekke jording til starteren, eller om n47 motoren også må ha en jording for å fungere? God idee å bruke start kabel til å se om jording er i orden. Har demontert deksler under bilen nå, og målt 11,9V fra batteriet til starter. Tenkte å måle om start knapp trigger start releet i morgen
  9. Her mener du jordingskabel til start motor?
  10. Sikkert dumt spørsmål. Men sliter litt med å finne starteren. Sitter den under/bak luftintaket på n47?
  11. Det var ikke koblingen som var feilen.
  12. Skal gjøre et forsøk, bare ta spenninga Det kommer gult bilde av et batteri i dashbordet med gjevne mellomrom nå ser jeg.
  13. Det er det som er så rart, har kortslutta slitasjevarsler, og reset både på icarsoft og på kjørecomputer. Men feilmelding på slitasje varsler kommer tilbake. Begynner å lure på om det er felles ingang for begge slitasje varsleren på ecu, så man blir litt lurt av alarm teksten? Evt så kan det være brudd i ledning nærmere ecu.
  14. Det kan være at det ikke går noe strøm gjennom her?
×
×
  • Create New...