Gå til innhold

M20 overhaling?

Kawa zxr
 Share

Anbefalte innlegg

Demonterte min 2,5 M20 i dag for og overhale den..

Fått av bunnpanne og topp, syntes stemplene hadde stor klaring i selyndrene, så mitt spørsmål er: hvor store skal stemplenne være og hvor stor skal selynderen være??

Også lurte jeg på om Faceliftmotoren og preface ledningsnettet passer smakk over??

post-48774-0-50199300-1408477227_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

det skal vel ikke være noen særlig klaring i sylindrene i det hele tatt egentlig, ikke som er veldig lett synlig med det blotte øye vertfall, du finner jo mål på dette hvis du googler, finne org borring og se om om du har org borring, kan jo være en eller annen johan har brukt org stempler og borra blokka til første overdim eller noe, men det tviler jeg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Stig. sier så skal det ikke være rare klaringa. I såfall er stempelringene gåene. Det er jo de som presser mot sylinderveggen. Er jo faktisk noe knøl å presse stemplet nedi sylinderet grunnet ringene. Der bruker man en klemme, eller ringer en Bonde med sterke never for å presse alt inn dit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Mulig du har bomma litt på råde/RAMlager når du monterte. Om du setter rådeklavene feil så snurrer ikke motor glatt rundt. Prøv omså å bytt om på et par råder for å utelukke det hvertfall. Råder og RAM (de store lagerne rundt veiv) smir seg til en perfekt passform rundt veiv så de skal man ikke bytte plass på. Da vil ikke motor gå så lett rundt.

Bytta du bare lager eller råder også? 

Det blir nok mer bedre komp og litt vanskeligere å dra rundt motoren med nye deler, men det skal ikke bremse opp når du snurrer på veiva. Lagerne har vel ikke fått ordenlig smøring heller, med mindre du smurte de godt inn før montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...