knerten1971 Skrevet August 19, 2014 Share Skrevet August 19, 2014 Heisann har en 2001 520i 170hk. når motoren er kald så oppfører den seg normalt (så langt jeg hører), men straks den blir varm så begynner den å regelrett "kakle" for meg så høres dette ut som om det er ventilene som banker, det er en lys, skarp kakling som varierer utifra hvor tungt motoren drar, står den på tomgang så hører jeg ingen ulyder i motoren. samtidlig så drikker den olje, hvis jeg kjører ned en lengre nedoverbakke og kun lar motorbremsen være motstand så blåser det en svær sky av blårøyk når jeg da gir gass i bunnen av bakken. Men, jeg er ikke sikker da, har prøvd å lese litt om rådebank og synest ikke at symptomene stemmer, så jeg tror dette er kun ventilbank. så mitt spørsmål er, er dette noe som egentlig er verdt å reparere på en 14 år gammel bil, snakker vi flere 10 tusner? elelr skal jeg kjøre den til den dauer av seg selv...for det høres ut som det bare blir verre og verre etterhvert som tiden går. takknemlig for evt tips / råd Mvh Tor Inge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 19, 2014 Share Skrevet August 19, 2014 litt dårlige ventiltetninger tenker jeg er blårøyk synderen, å ang tilking ved varm motor,prøv en oljeservice har faktisk måtte bytte olje på en m50 motor pga den tikka ved driftstemp. så er på ingen måte en umulighet at du har dårlig/utslitt olje på maskinisten din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 19, 2014 Share Skrevet August 19, 2014 eller evnt vanos som kødder med deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten1971 Skrevet August 20, 2014 Forfatter Share Skrevet August 20, 2014 heisann Takker for svar, skal skifte olje og oljefilter i helga og se hvordan kaklingen blir, er lov til å håpe hva eller hvordan kan Vanos`en kødde? Tor inge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 20, 2014 Share Skrevet August 20, 2014 hvis vanos pakninger er dårlig så vanos ikke får oljetrykk osv , da kakkler den litt , starter gjerne med at den kun kakkler på tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå