Gå til innhold

ventil kakling?

knerten1971
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

har en 2001 520i 170hk.

når motoren er kald så oppfører den seg normalt (så langt jeg hører), men straks den blir varm så begynner den å regelrett "kakle"

for meg så høres dette ut som om det er ventilene som banker, det er en lys, skarp kakling som varierer utifra hvor tungt motoren drar, står den på tomgang så hører jeg ingen ulyder i motoren. samtidlig så drikker den olje, hvis jeg kjører ned en lengre nedoverbakke og kun lar motorbremsen være motstand så blåser det en svær sky av blårøyk når jeg da gir gass i bunnen av bakken.

Men, jeg er ikke sikker da, har prøvd å lese litt om rådebank og synest ikke at symptomene stemmer, så jeg tror dette er kun ventilbank.

så mitt spørsmål er, er dette noe som egentlig er verdt å reparere på en 14 år gammel bil, snakker vi flere 10 tusner? elelr skal jeg kjøre den til den dauer av seg selv...for det høres ut som det bare blir verre og verre etterhvert som tiden går.

takknemlig for evt tips / råd 

Mvh

Tor Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt dårlige ventiltetninger tenker jeg er blårøyk synderen, å ang tilking ved varm motor,prøv en oljeservice ;-)

har faktisk måtte bytte olje på en m50 motor pga den tikka ved driftstemp.

så er på ingen måte en umulighet at du har dårlig/utslitt olje på maskinisten din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...