Cab3serie2009 Skrevet August 20, 2014 Share Skrevet August 20, 2014 Hei, jeg har siden april vært på utkikk, prøvekjørt og naf-testet ulike cabrio's i prissjiktet 260-300k, men ennå ikke funnet en bil i teknisk stand som kan forsvare investeringen. Eller jeg har oppdaga bilen for seint så den er rukket å bli solgt før jeg fikk prøvekjørt. Jeg har sett på 1 og 3 serie. En kollega ba meg vurdere leasing. jeg snakket med Sunnland BMW Trondheim i dag og skal opp på en prat med en kar der i morgen. Han sa at leasing forutsetter at bilen er helt ny, man kan ikke lease en bruktbil? Videre sa han at for å lease en cab må man først bygge bilen del for del. Jeg spurte hva for pris dette kommer på, f.eks med en 320 cab og 20 000km i kjørelengde. - Det vet jeg ikke, var svaret. Bilen må bygges først. Så jeg spør forumet - vet noen av dere hva for slags sånn cirka mnd pris dette kan komme på? Snakker vi over 10k? På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortstokk Skrevet August 20, 2014 Share Skrevet August 20, 2014 Jeg har ikke noe konkret svar å gi deg, men jeg mistenker at det blir så dyrt at det er lite attraktivt for deg. Grunnen til det er at en av de viktigste parameterne leasingselskapet ser på for å fastsette leien eller restverdien ved leiens utløp. Siden cab-markedet i Norge er mikroskopisk og lite likvid må selskapet ta høyde for at de må dumpe prisen på bilen for å bli kvitt den. Og verditapet er størstedelen av kostnaden du som kunde må betale. Det er også derfor de fleste lessingtilbud som markedsføres er på standardbiler. Du er nok bedre stilt ved å kjøpe og selge på vanlig måte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet August 20, 2014 Share Skrevet August 20, 2014 Leasing prisen kommer selvsagt til å variere veldig avhenig av om du bestemmer deg for 1 eller 3 serie, utstyr, motor osv. En godt utstyrt (tilnermet fullspekket?) 118D kostet i 2010 noe under 4500 i mnd med litt over 50k i innskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cab3serie2009 Skrevet August 21, 2014 Forfatter Share Skrevet August 21, 2014 Ok, takk for raske og gode svar begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 99% av tilfellene av leasing er ny biler. Har med mva å gjøre. Kan også lese en bruktimportert bil som det ikke er betalt avgift på enda og jeg har hørt om noen som gjør det på biler som allerede er registrert. Har ikke tabellen helt i hode men jeg tror prosentsatsen på cab og coupe er ca det samme så den skal ikke bli noe særlig dyrere å lease en en coupe. Bare still flere spørsmål hvis du har. Ved leasing av bil vil jeg anbefale deg å sette av ett sted mellom 5000 og 10 000 til tilbakelevering. Dvs kostnad utover hva som ansees som normal slitasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bradbury Skrevet August 23, 2014 Share Skrevet August 23, 2014 Strengt tatt er både 1- og 3-serien utelukket hvis man vil ha cab siden disse nå kommer som 2- og 4-serie. Sistnevnte er kanskje allerede bestillingsklar, men er kanskje fortsatt en stund til 2er cab blir tilgjengelig...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå