dizx Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Jeg har en 116i med Hartge. Man får ca 170hk. VELDIG fornøyd! Man trenger ikke fylle 98 oktan, som jeg ser som en stor fordel. Selve monteringen er litt komplisert. 5 forskjellige sensorer som man må koble til, så anbefaler å ha bilen på en bukk. Tuningen er 100% safe. Den måler temperaturer osv, og aktiveres ikke før man gir på skikkelig. Dette kan ikke sammenlignes med f.eks Racechip, som kobles til kun to sensorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet November 30, 2014 Forfatter Share Skrevet November 30, 2014 Jeg har en 116i med Hartge. Man får ca 170hk. VELDIG fornøyd! Man trenger ikke fylle 98 oktan, som jeg ser som en stor fordel. Selve monteringen er litt komplisert. 5 forskjellige sensorer som man må koble til, så anbefaler å ha bilen på en bukk. Tuningen er 100% safe. Den måler temperaturer osv, og aktiveres ikke før man gir på skikkelig. Dette kan ikke sammenlignes med f.eks Racechip, som kobles til kun to sensorer. Hvor mye koster denne? Er det noe man klarer å montere selv hvis man har litt mer enn sagmugg mellom ørene, eller bør det gjøres av fagfolk? Hvordan drar den fra lave turtall i forhold til originalt, merker du stor forskjell på dreiemomentet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stratos Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Man MÅ ikke fylle 98 oktan, men man er garantert høyest effekt da. (og det er rimelig å anta at HK tall fra tunerne er med 98...) 95 fungerer fint så lenge motoren justerer tenningen elektronisk, men vil gi bittelitt mindre effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dizx Skrevet Juni 29, 2015 Share Skrevet Juni 29, 2015 Jeg har nå kasta ut Hartge til fordel for en skikkelig ECU tune av mcchip-dkr. Forskjellen er helt vill! Det er som en ny bil. Masse moment på lavere turtall. http://www.mcchip-dkr.com/en/chiptuning/car_bmw_1er_f20f21_116i_136ps Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå