Zippro886 Skrevet August 21, 2014 Skrevet August 21, 2014 Hei! Lurer på hva denne lyden er, og hvordan jeg kan fikse dette. Meget irriterende lyd mens jeg kjører. Det kommer hovedsaklig når jeg trykker på gasspedalen eller står på tomgang- Lyden kommer nok av at motoren er i bevegelse, og noe ligger og rister en eller annen plass. Har lett i motorrommet og oppå dashbordet etter noe som kan være løst og skape denne lyden, men finner ingenting. Bilen er en 320d e90. Link til lyden, da jeg er for noob til å få lastet opp filen i denne tråden :
Daniel80 Skrevet August 21, 2014 Skrevet August 21, 2014 Får ikke sett videoen fordi den er "privat"..
Zippro886 Skrevet August 21, 2014 Forfatter Skrevet August 21, 2014 Får ikke sett videoen fordi den er "privat".. Prøv nå!
Daniel80 Skrevet August 21, 2014 Skrevet August 21, 2014 (Y) Plagsom lyd Ett eller annet er ihvertfall løst Men jeg tror jeg ville sjekket motorfester og girkasse fester, for om ett av de er ødelagt kan det gi vibrasjoner i bilen som igjen vil få alt muligrart til å riste løs å vibrere slik.. Ellers er det vel ett deksel en eller annen plass. ( Eller bare noe du har lagt i dørlommen som ligger å rister )Eksos oppheng kan og være greit å sjekke
Zippro886 Skrevet August 21, 2014 Forfatter Skrevet August 21, 2014 (Y) Plagsom lyd Ett eller annet er ihvertfall løst Men jeg tror jeg ville sjekket motorfester og girkasse fester, for om ett av de er ødelagt kan det gi vibrasjoner i bilen som igjen vil få alt muligrart til å riste løs å vibrere slik.. Ellers er det vel ett deksel en eller annen plass. ( Eller bare noe du har lagt i dørlommen som ligger å rister ) Eksos oppheng kan og være greit å sjekke hmm. skal få bilen opp på en løftebukk så fort som mulig å få sjekket opp dette. haha! nei, har tatt vekk alt i dørene, midtkonsollen og hanskerommet for å lokalisere lyden! virker som at det er midt i dashbordet. -.-
Zippro886 Skrevet August 22, 2014 Forfatter Skrevet August 22, 2014 Da var problemet løst! Stakk bortom Mekonomen på Rena for å høre etter om de kanskje hadde vært borti dette problemet. Karen bak kassa gliste å gikk ut for å se på bilen. Han hadde en E90 selv, og hadde tidligere hatt samme problemet på sin.Han sa jeg skulle sette meg inn i bilen, å åpne panseret. Han satte hånden sin en plass oppå dekselet over motoren å lyden ble borte! Jeg gikk ut for å se, og da viste det seg at motordekslet ikke hadde noe feste helt i bakkant av dekselet. Dette hadde da vært i bevegelse og slått oppi noe metall. Det hele ble fikset i ren MacGyver-style med tape og papir som en hurtigløsning. blir vel noe annet etter hvert. Takk for hjelpen Daniel80! måtte under pansret som du tipset om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå