Gå til innhold

Høytaller oppgradering e46

Anbefalte innlegg

Hei hei :)
jeg regner egentlig med at det allerede ligger en trå angående dette tema men jeg fant ingen desverre.

men satt egentlig for moroskyld å surfa litt etter høytaller oppgradering til e46 og kom over dette

http://www.ebay.com/itm/BMW-3-Series-E46-Harman-Kardon-Speaker-Upgrade-Complete-12-speaker-Solution/281160702868?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140602152332%26meid%3Dc86b7dc8fb0d4551b9fd9613fd5b2dd4%26pid%3D100011%26prg%3D20140602152332%26rk%3D1%26rkt%3D10%26sd%3D281042185247

Jeg veit at BSW har noen oppgraderinger som skal være ganske fine.

men lurte litt på dette settet, noen som har testet dette?
ble veldig skeptisk til de MTP at de som selger det slenger dritt om BSW, et firma eller en person som selger et produkt og slenger dritt

andre firmaer sine produkter er de til å stole på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske useriøst å mer eller mindre basere hele salgsannonsen sin på å pisse på en annen leverandør. Men jeg er forsåvidt enig i at BSW er dyrt.

Jeg bytta ut HK høyttalerne med BSW i E46'n jeg hadde før. Det blir ikke noen revolusjonerende bra lyd, men betraktelig bedre enn hva det var med HK.

Ut fra bildene ser det ut som ganske bra byggekvalitet. Tror nok jeg hadde gått for Ebay-settet om valget stod mellom BSW og disse. Til tross for at de lager en annonse en bitter drittunge som er sur på mora si verdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :D var perfekte personen til å svare med andre ord siden du faktisk har hatt hk anlegget og prøvd bsw settet :)

Jeg har veldig god trua på bsw! Men det koster men vil tru det er verdt det :)

Høytalere gjør jo bare så mye, en pnp forsterker hjelper nok stort i tillegg å kanskje få en liten bass kasse i reservehjuls brønnen hjelper nok betraktelig i tillegg til bsw høyttalerne :)

Jeg ser også at Ebay settet ser veeeeldig bra bygget ut!

MEN!!!! Som du sier og ser at hele anonnsen er basert på rein dritt slenging om er noglende kjent firma er helt latterlig!

Men er dette sette faktisk så bra som de skal ha det til?

Og er det like enkelt å monter som bsw sitt sett? :P

Bare at der skal være plug and play har faktisk en del for meg og si! Fordi hvis det ikke er det så kunne jeg jo like greit montert hva som helst annet som man veit er bra!

Hvis du skjønner hva jeg mener :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSW var hvertfall plug and play. Det var en cab jeg hadde så kan ikke gå god for om sedan/touring kittet er like greit, men vil tro det er samme greia.

Jeg hadde absolutt null erfaring med bilstereo når jeg gikk løs på anlegget i E46'n. Kan ikke huske at jeg hadde noe problemer i det hele tatt med å montere det. Jobben var gjort på noen få timer. Veldig greit for en noob med disse filmene BSW har på Youtube, ser jo hvordan alt skal gjøres.

Du får mer lyd for penga om du kjøper standard komponenter fra Focal etc, men da må du lage adapterplater og slikt. Så sånn sett er plug&play-kit kjekt. Men du betaler en god slump ekstra for høyttalere som er skreddersydd for en spesifikk bil.

Jeg ser veldig mange som vil bytte høyttalere men ikke vurderer oppgradering av forsterker. Jeg mener det er feil rekkefølge å ta det i. De originale forsterkerne er puslete greier. På E91'n min bytta jeg kun forsterker først. Lyden ble veldig mye bedre med en god forsterker på originale høyttalere. Et par mnd seinere byttet jeg høyttalere. Det ble bedre lyd av det, men må si jeg egentlig ble litt skuffet. Hadde trodd det skulle blitt et hakk bedre enn hva det gjorde. Jeg har ikke spesielt greie på bilstereo men jeg er glad i god lyd og har brukt noen høvdinger på stereo til stua opp gjennom åra.. Lurer på å kjøpe meg en DSP nå og leke litt med det i høst, se hva man kan få trylla ut av dette anlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er like enkelt om ikke enklere på touring en det var åå cab :P

Nei får se om jeg kanskje starter med å bytte ut forsterker :)

Men sånn som jeg har forstått det så skal vel bsw kittet være laga til orginale hk forsterkeren så og bytte ut forsterkeren ikke skulle hjelpe noe, ikke at jeg forstår hvordan det ikke kan hjelpe men :P

Man får vel kanskje melde seg inn i e46 fanatics ellerno sånt no og se om man finner noen som kanskje har testet dette ut :)

Men takker hvertfall for god hjelp :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...