brolle65 Skrevet August 25, 2014 Skrevet August 25, 2014 Skal bytte bil nå og har sett på en 07/08 X3 som er aktuell og den er helt grei men litt "gammel" med interiør som i min 02 3-serie. Har sett på en annonse på en 2010 X1 og det er jo en mye mer moderne bil både eksteriørt og interiørt. Er det noen som har erfaringer med dem begge som kan si litt om hvordan plassen oppleves i dem hadde det vært veldig interessant. Har ikke noen X1 tilgjengelig for å prøve selv så håper noen som helst har prøvd begge kan gi noen tips
Daniel80 Skrevet August 25, 2014 Skrevet August 25, 2014 Har ikke prøvd den X3`en , men synes X1 er litt for stiv i lengden. For å hindre krenging når bilen er så høy så har de stivet opp fjæringen, så jeg synes komforten ble for dårlig. I tillegg er det jo en micro bil innvendig. Regner med X3 har litt bedre kjørekomfort, men jeg har funnet ut av at om man ikke virkelig har bruk for en høy SUV, så får man mye bedre kjøreegenskaper av en personbil/stasjonsvogn til samme pris. En annen ting er vel at X3`en har vel den idrive skjermen som stikker opp av dashbordet istedefor å være integrert? Jeg er ikke spesielt fan av det
Tom-Erik Gundersen Skrevet August 25, 2014 Skrevet August 25, 2014 Det beste er å reise å prøve begge bilene, har prøvd begge og eid en x1. Men for å få en helhetsopplevelse burde du nok kjøre begge først. Er jo et spørsmål om hva du har behov for også? hvor mye plass du trenger?
brolle65 Skrevet August 25, 2014 Forfatter Skrevet August 25, 2014 Helt klart burde jeg prøvd begge, har testet X3 man altså ikke X1. Ser litt på tester at det er marginalt mindre plass i X1 og det er jo supert. Bagasjeplassen er mindre men til varetransport kan jeg bruke den gamle Omegaen, den holder i massevis. Så det jeg mest lurer på er altså opplevelsen innvendig plassmessig.
Tom-Erik Gundersen Skrevet August 25, 2014 Skrevet August 25, 2014 For min del var X1 en helt suveren bil. plassmessig innvendig kan du sammenlikne den med en 3 serie tuning
Tom-Erik Gundersen Skrevet August 25, 2014 Skrevet August 25, 2014 Altså stor fin plass for fører og i passasjersete, mindre plass for folk i baksete
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå