Steffen316 Skrevet August 26, 2014 Share Skrevet August 26, 2014 Byttet begge hjullagerene bak på min 523ia e39 99 mod, for det ene var det litt slakk i og dermed slo abs inn ved lav hastighet. Gjorde dette på bmw i tyskland nå i sommer og abs problem forsvant. Ulyden var fortsatt ikke borte da jeg hentet den og tenkte det måtte være hjullagerene framme, men disse ble byttet i februar av tiligere eier før eu og er helt fine når jeg sjekker. I går altså 1 mnd etter jeg kom hjem kom det opp feilmelding i dashbordet "getriebenotprogramm" som er nødprogram for girkassen? Når jeg har bilen oppe på bukken og snurrer på bakhjulene så kommer brommelyden fra begge sider av diffen (i drivakslingene). Kan alt dette ha noe med diffen og gjøre? noen som har tips/anelse? Har en komplett delebil med m52b25 motor i kan jeg evt ta deler utenom motor fra denne (f.eks diff/drivverk etc.) min er m54b25? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 26, 2014 Share Skrevet August 26, 2014 diff lyder kan forplante seg veldig, lettest å stå rett under diffen og tørne hjula Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen316 Skrevet August 26, 2014 Forfatter Share Skrevet August 26, 2014 Hørte etter på diffen og men var vanskeli å si hvor lyden kom fra. Når jeg sitter inni bilen høres det ut som lyden kommer framme ifra men det ligger bak. Kan det være noe annet enn diffen eller hjullagerene som lager brommelyd? Bilen går som normalt og feilmeldingen kommer og går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 26, 2014 Share Skrevet August 26, 2014 er det under belastning ? eller er kyden der uansett? evnt gear, mellomaksel oppheng eller diff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen316 Skrevet August 27, 2014 Forfatter Share Skrevet August 27, 2014 Lyden kommer både under trykk og i løse lufta så kan ikke helt skjønne hva det er. Skal prøve å skifte diff og drivakslingene i morgen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 er vel ikke noe vits og byttee noe før du veit helt sikkert hvor lyden kommer fra ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå