Gå til innhold

E36 M50b25 non vanos start problem

Chilivink
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har problemer med å få start på bilen... Har nettopp byttet motor i den fra en M50b20 til en non vanos M50b25. Tingen er at den ikke starter den får verken bensin eller gnist... Alt av ledninger skal være på plass... (ledningsnettet følgte med den nye motoren) har prøvd med 2 forskjellige hjerner. Begge skal være non vanos (Bosch

0 261 200 403/402) Har også prøvd å bytte veivsensor. Mulig det ligger noe startsperre i ECUen? Har sjekket om eg har ews2 modul under hanskerommet men er ikke noe der... Bilen er en 94 modell

Takk for alt av svar, begynner å bli rimelig lei av dette biler har snart stått i 1 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er de styreenhetene eg har: 
post-76711-0-46946700-1409763795_thumb.j
post-76711-0-15352500-1409763816_thumb.j

Bilen er som sagt en 94 modell og kan ikke se at det ligger noe EWS modul bak hanskerommet:
post-76711-0-98847300-1409763881_thumb.j

Motoren er jo en non vanos, desverre er årstallet ukjent på den... men regner med den er 92 og nedover... 
Har eg da feil styreenhet til denne motoren?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe ews. Du må bare sjekke grunnleggende ting først. Om alle 6 dyser gir bensin. Så må du sjekke bensintrykket. Det skal være 3 bar. Gnist på alle 6 også. God gnist. Overslag inni pluggen kan se ut som gnist men duger ikke. Bruk startkabel for ekstra jording. Funker ikke gnist eller bensin. Sjekk kam/veivføler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som sagt verken bensin eller gnist... Jeg har byttet veivsensor så den er helt ny... Startkabler har blitt brukt en del ganger, (siden bilen har stått litt og kan ikke lade batteriet hele tiden)

Kommer i grunn bare ikke på hva ellers det kan være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...