Komfort Skrevet September 2, 2014 Skrevet September 2, 2014 Situasjon: Motorstyring slår feilkoder for tilstoppet partikkelfilter. Eksos mottrykk for høyt. Regenerering deaktivert pga feilkoden. Tiltak: Prøvde å tvangskjøre regenerering av partikkelfiter flere ganger uten resultat. Ultimat kur: To dager med banekjøring på Vålerbanen. Etter utblåsningen på bane er feilkoden på tilstoppet partikkelfilter permanent borte og eksosmottrykk kraftig redusert. Som bonus kjennes motoren MYE kvikkere på >3000rpm . Sannsynligvis har alt sotet i partikkelfilterer brent opp og løsnet av den høye eksostemperaturen og i praksis regenerert bare med mye høyere effekt. Tror uttrykket "ut å blåse ut litt sot" er undervurdert på moderne dieselmotorer og er faktisk en nødvendighet. Norske forhold med kulde, lave fartsgrenser og daukjøring for å spare diesel er den sikre veien til "tilstoppet partikkelfilter". Værsegod her er god unnskyldning til å leke seg litt på bane anbjørn reagerte på dette 1
quandt1960 Skrevet September 2, 2014 Skrevet September 2, 2014 Hjelper som faen det, men det er og en viss grense for det. Noen partikler vil ikke brenne vekk så ved en 160-200000km er det stopp uansett. Men ja hjelper å varme opp bilen skikkelig og gi på!! spy ut faenskapet
anbjørn Skrevet September 2, 2014 Skrevet September 2, 2014 Jeg vil si meg helt enig med deg her. Moderne dieselmotorer derfor uegnet for Norske forhold. Reint partikkelfilter og veivhusventilasjon er i Norge det samme som masse fartsbøter i beste fall.
quandt1960 Skrevet September 2, 2014 Skrevet September 2, 2014 Eneste kjipe er at på vestlandet har vi ingen gode baner. Eikås er for liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå