steinsus Skrevet September 4, 2014 Skrevet September 4, 2014 Hei ! Holder på med å sette sammen den ene av bilene her og endte opp med en utfordring som jeg trodde jeg hadde løst egentlig. Har montert M20 med orginale M20 motorfester i min e21 og montert getrag 260 kasse på (den typen som har gearspaken montert i plate og ikke på arm). Jeg fikk tidligere beskjed om at mellomaksel fra e30 325ia skulle passe rett inn på lengden, det stemmer ikke.. Jeg mangler 20cm på at det skulle stemme .... den fremre delen fra e30 325ia passer bra med innfestingen til opplagringen men da er bakre del alt for kort. Så er det noen som vet hvilken type mellomaksling som er den som vil kunne passe ?? Om jeg har målt rett så er den jeg trenger 150cm uten hardyen, eller bare bakre del som da skal være ca 96-97cm fra diff innfestingen til fremkant på flensen der den er sjøtet. Alle gode forslag mottas med stor takk da vi står litt fast nå, og det beste ville jo være om noen visste om en som kunne passe.
janerik171187 Skrevet September 5, 2014 Skrevet September 5, 2014 Så fremre del passer med lager etc? Men bakre blir for kort? Kanskje e34 bakre del går. Da de er lengre enn e30 Evnt e21 org bakre del med e30 fremre om det passer sammen.
steinsus Skrevet September 5, 2014 Forfatter Skrevet September 5, 2014 Hmm, bra ide, er det noen som har noen liggende som kan ta noen mål ??? og ja fremre del fra e30 325ia passer perfekt. Vh. Stein
steinsus Skrevet September 24, 2014 Forfatter Skrevet September 24, 2014 Løsningen ble en mellomaksel fra e30 320 preface som hadde total lengde 151cm. Måtte flytte og lage ny innfesting for opplagringen men ble fakstisk ganske passform alikevel. Så denne ble løst
steingal Skrevet September 26, 2014 Skrevet September 26, 2014 Dette var vel fra det fra manuell e30? sikkert greit å vite for nestemann som bygger likt:) Fant forresten ut at lengden på e30 pre face automat aksling er 1337mm
steinsus Skrevet September 26, 2014 Forfatter Skrevet September 26, 2014 Dette var vel fra det fra manuell e30? sikkert greit å vite for nestemann som bygger likt:) Fant forresten ut at lengden på e30 pre face automat aksling er 1337mm Ja, det stemmer, fra manuell ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå