NeedBMW Skrevet September 9, 2014 Share Skrevet September 9, 2014 Hei! Kjøpte nylig en BMW e46 316Ti 2002, altså facelift modellen, hvor det er "dis" eller nokså matte lykteglass.Har sett litt på nettet og funnet dette på autofil.no (http://www.autofil.no/923791/faa-matte-lykter-til-aa-skinne). Jeg lurer på om noen her har hatt noe av det samme på sin bil, og hva de gjorde. Jeg er usikker på om metoden fra autofil vil fungere i og med at glasset på bilen i filmen ser jo ut til å være av en slags "eldre" type lykteglass da, en de nesten 100% gjennomsiktige lykteglassene til BMW, som ser ut til å være glass rett og slett... Mulig dette er litt dårlig formulert... Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 9, 2014 Share Skrevet September 9, 2014 Du kan kjøpe lyktepoleringssett hos GS bildeler. Da kan du slipe med skrumaskin. Gjorde dette på lakklinjen, bare med en slags dremel og 3M produkter. Gjorde det på min egen E34, på den tiden. Baklyktene ble god som ny, men forlyktene i glass fikk jeg ikke til. Plastforlykter er ikke noe stress, så lenge de bare er matt. Riper og steinsprut blir du gjerne ikke kvitt. Jeg våtslipte med 1500 papir, så våtsliping med 3000 papir, deretter 3M rubbing, polering og lakk finish. Og 21 år gamle lykter fikk sikkert mer shine, enn fra fabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet September 10, 2014 Share Skrevet September 10, 2014 Du kan gå enda lenger ned.. Trenger ikke kjøpe noe lyktepoleringssett. Kjøp våtslipepapir etter hvor "fælt" det ser ut. Masse riper så kjører du grovt og polerer med finere og finere opp til 2000-2500. Etter dette så polerer du med rubbing med maskin. Husk at du ikke klarer å rubbe dem fine rett på grovt. Du kan også prøve bare rubbing og se om det blir bra før våtsliping. Dersom de kun er matte så hil det kanskje være nok. Husk at du fjerner uv beskyttelsen på lyktene med dette men det kan du fikse med å evt legge klarlakk på lyktene. Du kan sikkert også få kjøpt uvbeskyttelse til å smøre på etterpå. Jeg har hvertfall uv beskyttelse liggende som er beregnet på lykter. Men husk. Aldri gjør dette på glasslylkter.. Fungerer KUN på plastllykter!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet September 12, 2014 Forfatter Share Skrevet September 12, 2014 Tusen takk for svar, men nå blir jeg litt usikker på om det er glass eller plast lykter, eller denne karbonglass/plast blandingen på bilen min... 2002 BMW e36 316Ti, facelift som sagt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet September 12, 2014 Forfatter Share Skrevet September 12, 2014 Tusen takk for svar, men nå blir jeg litt usikker på om det er glass eller plast lykter, eller denne karbonglass/plast blandingen på bilen min... 2002 BMW e36 316Ti, facelift som sagt! OG er det et alternativ å kjøpe disse? http://www.carpartspro.no/index.php?route=product/product&path=61_113_283_287&product_id=1556 Står lyktepakke så går utifra at det er både h.s og v.s, men hvorfor er de så billige?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet September 15, 2014 Forfatter Share Skrevet September 15, 2014 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå