E21noob Skrevet September 11, 2014 Skrevet September 11, 2014 Hva betyr "porta topp"? Hvordan gjøres det og hvilken gevinst kan man oppnå? Hvem gjør det i Oslo, og hva slags kostnader er det snakk om?
stig. Skrevet September 11, 2014 Skrevet September 11, 2014 først og fremst så kan du egentlig glemme og få toppen din porta hvis du ikke skal gjøre noe annet en topp har innsugskanaler og eksoskanaler som går til og fra ventilene som da frakter luft/bensin blanding inn og eksos ut når man porter en topp så freser man ofte disse kanalene litt større så man får større volum i kanalen og bedre flow, det er skjeldent det er noe spesielt og hente på akuratt dette på en motor, men stort sett så vil man få en litt "friskere" motor (men dette gjør man jo ofte når man høvler toppen og setter på kvasskam samt en grenrør, å såklart alle disse småtingene hver for seg har ikke al verden og si, men samlet så har det ofte en ganske god merkbar forskjell, men ikke noe voldsom effektøkning, tipper på en m10b18 kansje 10-25 hk avhengi av hvor brutal du er med kam og høvling osv, så det ikke en VOLDSOM effekt gevinst, koster mer en hva det smaker for å si det sånn,hehe)
E21noob Skrevet September 11, 2014 Forfatter Skrevet September 11, 2014 Takk! Akkurat det jeg lurte på. Da er den tanken ute av hodet - en stund i allefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå