Aaasen Skrevet September 11, 2014 Skrevet September 11, 2014 Det er det ene problemet etter det andre Da jeg hadde skiftet termostat og hus igår, og skulle sette i dreneringsplugg for å begynne å lufte, så oppdaget jeg at det var en sprekke på plasten rundt dreneringspluggen! Det lak jo som bare F selv om pluggen var inne. Lurer derfor på om det går an å skifte bare området rundt dreneringspluggen/ evt lime/plastsveise ett eller annet! Er lite gira på å kjøpe ny radiator bare for en cm med sprekke. Passer forresten 520ia radiatoren til 528ia? Bilde er ikke fra min bil, men der den røde streken er sprekken. Når pluggen er inne, kan jeg se o-ringen på utsiden.
Stonescream Skrevet September 11, 2014 Skrevet September 11, 2014 Hei, jeg forsøkte å lime en lignende sprekk på min 2001 modell, 520, men det ble ikke skikkelig tett pga temperatur og trykk. Kjøpte en ny radiator og skifta fra schmiedmann siden de hadde billigste type for min bil. Ble ikke så fryktelig dyrt i forhold til å kjøpe original radiator
Aaasen Skrevet September 12, 2014 Forfatter Skrevet September 12, 2014 Hei, jeg forsøkte å lime en lignende sprekk på min 2001 modell, 520, men det ble ikke skikkelig tett pga temperatur og trykk. Kjøpte en ny radiator og skifta fra schmiedmann siden de hadde billigste type for min bil. Ble ikke så fryktelig dyrt i forhold til å kjøpe original radiator Skal prøve å plastsveise med plastsveisen på biltema. Den sku visstnok vær slitesterk og tåle temp fra -40°c -> 120°c Satse på at det går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå