Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker for tips :)

 

Det er nok helt riktig som du sier Ole, at det hadde vært lettere med den typen dyser. Vet ikke helt hvorfor valget falt på m21 dyser, men hvis klaringen blir liten mellom stempel og dyse, så blir nok dette løsningen! :)

 

Vet du noe om hvilken vinkel man bør ha på disse dysene?

Det er ventil i disse vel?

 

 

De har kuleventil så de holder stengt til trykket er høyt nok ja. Jeg har borret hullene selv. En kamerat (JE) har laget ett enkelt verktøy, som gjør jobben veldig lett. Legger ved bilde. Den er laget med 2 forskjellige styringer for borrene. En med liten diameter for det gjennomgående hullet, og en med stor diameter for forsenkingen.

 

P2140192_zps5a8e64f7.jpg

 

P2140194_zpsdc4c0b0e.jpg

Skrevet (endret)
På 29.12.2015 den 19.37, Adtodas skrev:

 

 

Endret av SuxXx
...
Skrevet (endret)
På 25.12.2015 den 1.44, Ole M.Haraldstad skrev:

 

 

Endret av SuxXx
...
Skrevet

Jeg hadde den første blokka mi avgårde hos en som fresa spor til munnstykkene. Jeg mener den ble brukt som mal for å lage verktøyet. De ble kalt 745i dyser tidligere. Det var nok den første motoren som brukte dem. Ser de er brukt i s38, m50, m40, m42, m43, s52, m52 og m54 senere.

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...