Gå til innhold

2003 BMW E46 diesel problemer :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nå fått en jævlig nyhet fra BMW. Bilen min stoppet og jeg hadde den på diagnose hos BMW. Det de da kom fram til er at dieselpumpa har gått føyken. De ser også spon ved dieselfileter, dermed sier de jeg må bytte både pumpe, dyser og rør, og rense tank osv...

Dette blir jo så dyrt at det egentlig ikke er værdt det, meen har jo blitt glad i bilen, og kostet på den nok, så vil jo få den igang igjen :)

Noen som har tips ang plass å få tak i pumpe og dyser billigere enn hos BMW ?

Kan jo kanskje lønne seg å heller få tak i en brukt motor og sette inn! Noen som veit ca priser på dette? Tips til sider der jeg kan få tak i?

Lurer også på om det er store forskjeller ang ledningsnett på 318d, 320d og 330d?:)
Er jo ikke akuratt det sprekeste å kjøre med 318d, så hvis jeg først skal bytte, hadde det jo vært morsomt å satt i no med litt meir futt i ;) Men vil jo at det skal være lettest mulig å få gjort også, med tanke på å gjøre det selv!

Tar imot alle tips med stor takk!

Mvh Knut

Skrevet

Faren min handla akkurat brukt motor fra england på ebay til sin landrover freelander.

Kosta halvparten av prisen for tilsvarende motor i norge som har gått 80 000 km lengre.

Så se etter motor på ebay og er du nærme svenskegrensa kan du finne der og om du er heldig.

Skrevet

Rense tank er lurt viss det er spon i filteret, forstår ikkje heilt koffor det skal ver i tanken men...rør kan du forsvovidt gjere reint sjøl, det er ikkje noke problem :) litt verre å få eventuelt større sponbeter utav slanger, men alt går :) tanken er vel relativt enkel å få ned, ta ut pumpa i tanken å gjere rein :) usikker på korleis det er å åpne opp dysene på denne motoren, veit at eldre dyser er enkle å åpne :) men om pumpa har havararert pga spon, så tvila eg på at noke har gått til dysene! Kan jo ta alt det andre først, så prøve uten å skifte dyse :)

Skrevet

hvis du har spon tanken så er det lurt å bytte tank også for da har du jo noe som gnisser metal mot metal i tanken
kan også være så enkelt at filteret har begynt å gå i oppløsning som gjør at det ligger mye dritt i det
men siden diesel pumpa har havarert så er det jo bare å få bytta det som byttes må

du kan sette 330D motor i en 318D
men da burde du kjøpe en donor bil fra utlandet og så bare flytter du over og da får du det også godkjent hos bt
og om bilen har vert registrert i norge i 10 år eller mer så er det heller ingen avgift

donor bil må være nyere enn den du har

Skrevet

Takker for mange gode svar. Men ingen som har tips til sider jeg kan handle fra isåfall? tenker nå både på pumpe og dyser, eller heil motor.

Hadde vært greit og vist ca pris på motor også, ingen som har peiling?

Og går ut ifra at jeg kan få tak i en motor fra ein 320d uten at det er noen forskjeller på ledningsnett? noen som har mer peiling?

Meen trur jeg har funnet ut at det nok blir billigst med pumpe og dyser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...