jepekj Skrevet September 22, 2014 Share Skrevet September 22, 2014 Hei! Eg er fersk eiger av en E91 2006 model. Kunne tenke meg litt bedre trøkk i bassen siden den kun har fire høytalere. Bilen har Business spiller og kun høyttalere i dørene. Ingen subber under setene i allefall. Har forsøkt å søke litt på forumet her men det ser ut til at dei fleste av dokke har en større spiller i utgangspunktet. Det eg er ute etter er i første omgang kun en enkel linjeutgang og remote on/off til sub. Slik at eg kan montere en enkel forsterker og sub i bagasjerommet. Skulle vel hatt delefilter på sidehøyttalerene men trur ikkje eg gidd å dille med det for då blir det vel spesialkomponenter og omprogrammering? Er ikkje ute etter et superanlegg, kun litt ekstra trøkk i bassen. Har tidligere bygget endel stereo, men ikkje på så "moderne" biler at man må programmere om for alt mulig. Så derfor vil eg gjøre det så enkelt som mulig Så hvor begynner jeg? Finnes det en "dings" som må handles inn for å koble til bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepekj Skrevet September 24, 2014 Forfatter Share Skrevet September 24, 2014 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet September 24, 2014 Share Skrevet September 24, 2014 Hei, hvilken spiller du har sier ingenting om hvilken høyttaler-/forsterker-pakke du har, men ut fra hva du skriver høres det ut som du har den minste høyttalerpakka. Dette kan enkelt verifiseres ved at du ikke har diskanter i dørene foran oppe ved speilhusa. I så fall har du altså kun mellomtoner i dørene forran og bak. Det er ingen grunn til å montere delefilter i dørene dersom du skal beholde original spiller og elemetenter. Du har en 6.5" under hvert sete foran med mindre forrige eier har fjernet dem. For å få signal til en ekstern forsterker så må du ha en linjekonverter/Line Out converter. Denne tar høyttalersignal inn og gir linjesignal ut på RCA plugger. Du må stjele signal fra en av 6.5" foran. Ut fra denne dingsen får du da et signal du kan kople på inngangen til forsterkeren som skal drive bassen. Under har du en link til en sånn duppedings som er laget nøyaktig for det du tenker gjøre. Den har innebygget remote funksjonalitet. Jeg tipper den kun er å få fatt i fra USA. Men finnes helt sikkert alternativer å få tak i her til lands. For lat til å leite etter norsk link for deg, kjenner til denne konverter'n fra før av http://davidnavone.com/product/n-rhl2-2-channel-50-watt-per-channel-line-output-converter/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepekj Skrevet September 26, 2014 Forfatter Share Skrevet September 26, 2014 Fant subber i gulvet ja Trur jammen eg skal prøve den dingsen og begynne med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå