kval1 Skrevet September 22, 2014 Skrevet September 22, 2014 Driver å vurderer å kjøpe en E46 318 billig av en kompis. Det ble sagt at denne har gåen toppakning. Det skal også ha vært et problem med kjøleveska, at den mistet kjøleveske veldig fort. Og at bilen går seg fort varm. Jeg var og kikket på den idag, det var mye olje over hele blokka, så det var vanskelig å se hvor det leker fra uten en skikkkelig motorvask. Tok noen bilder: På bilde av peilepinnen er pinnen nettopp tørket og dyppet, så det er alt for mye væske(olje eller vann, eller begge deler) i systemet, det virker også som om at oljen er altfor tykk. Det jeg lurer på er om noen med litt erfaring kunne gitt meg en mening om dette er noen vits å begi seg ut på? toppakningbytte og andre småting kan jeg fint ta meg av, har også en 318 delebil stående som kan plukkes deler av. Er det noen enkel måte jeg kan finne ut om det er lekkasje mellom kjølesystem og olje?
ZaxoN Skrevet September 22, 2014 Skrevet September 22, 2014 Vannet som lekker er sannsynligvis toppakninga sin feil Gjør at det kommer vann i oljen, hvit røyk fra eksosen osv. Om du skal bytte toppakning er det lurt å sjekke nøye på toppen om det kan være sprekker eller lignende, da må du bytte topp, kjedelig å finne ut av det etter du har montert alt igjen Må også plane toppen
kval1 Skrevet September 23, 2014 Forfatter Skrevet September 23, 2014 Så jeg trenger ikke å være redd for at det er lekkasje mellom kjøleveska å oljen? Åja, ja motoren var riimelig tilgrisa av olje og skitt. har ikke hatt motorvask på en god stund tror jeg. Så det lureste er vel da å ta en skikkelig motorvask å gå over før jeg evt begynner med dette?
kimf Skrevet September 23, 2014 Skrevet September 23, 2014 Man ser jo på bildene at olja helt klart er full av vann. diohrvik reagerte på dette 1
ZaxoN Skrevet September 23, 2014 Skrevet September 23, 2014 Det ER lekkasje mellom olje og vann Du kan se det på bildet over, som han over meg sier. Du må også huske å bytte olja om du finner ut at du skal bytte toppakning/topp. Da oljen er ubrukelig som den er.
kval1 Skrevet September 23, 2014 Forfatter Skrevet September 23, 2014 ja, det er klart Vil lekkasjen mellom olje og vann da forsvinne om jeg bytter toppakning og evt toppdekselpakning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå