Ronny M Posted September 23, 2014 Posted September 23, 2014 Hadde bilen en rask tur innom verkstedet i går for å re-sette regnsensoren og for å sjekke høydesensorene til xenon-lysa da de ikke justerer seg selv når jeg laster opp bagasjerommet. Det viste seg at høydesensoren på venstre side bak var feilmontert fra fabrikk, så denne blei endret og testet OK. De foretok også en justering av lysene da de visstnok var litt for høye. Nå fungerer høydesensoren som den skal, men nå er lysa er altfor lave, men det er en annen sak.. Da jeg startet opp bilen for å kjøre fra verkstedet kom det forskjellige lyder fra instrumentene, Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men det tikket og raslet og duret og kvernet takt-vis med noen sekunders mellomrom. Etter et ca et halvt minutt ble det stille. Jeg startet opp på nytt for å sjekke om det samme skjedde igjen, men det gjorde det ikke. Jeg tenkte kanskje det bare var en kalibreringsprosess eller et eller annet den måtte utføre, så jeg tenkte ikke noe mer over det. Men seinere på kvelden aktiverte jeg cruise control, og hørte noe av de samme lydene igjen. Det er vel en magnet med en arm eller noe sånt som beveger den lampa som kommer rundt langt kanten, samme prinsippet som et speedometer hvis jeg har forstått det riktig. Det er nok lyden av den armen som beveger seg rundt jeg hører, men jeg er ganske sikker på at ikke denne har gitt lyd fra seg før, det tror jeg har kommet etter den var på verksted. Men jeg er ikke hundre prosent sikker på at ikke det har vært der før for jeg hører som regel alltid på musikk, så jeg ønsker å høre med andre som har F20/F21 om de hører denne lyden når de aktiverer cruise control før jeg drar tilbake til verkstedet og lager en case på det. Jeg ville jo tro at dette er noe som egentlig ikke skal lage lyd.. ? Jeg hører den ikke under 40 km/t. Den høres best over 60 km/t
Recommended Posts