Gå til innhold

Nettopp kjøpt ny bil, stoppet, EML, bilde av motor vises nå i display

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fikk min første bmw i dag, lykken var stor. Fikk en god deal og.

Etter å tatt naf test, var alt bra bortsett fra følgende fra OBD

Motronic ME9.0 - MT/AT - 2

- Feilminne     27B8    Differnsialtrykkføler innsugingsmanifold, rimelighetsfeil
                     2793      Gasspjeldenhet, reguleringsområde

2799       Gasspjeldadapsjon; avbrudd pga tilstandsvilkår

Motronic ME9.0 - MT/AT - 4
- Feilminne     27B8    Differnsialtrykkføler innsugingsmanifold, rimelighetsfeil
                     2793      Gasspjeldenhet, reguleringsområde
                     2799       Gasspjeldadapsjon; avbrudd pga tilstandsvilkår

2781      Kamakselføler, innsugningsside.

EML symbolet i dashboardet gikk bort etter å latt bilen stå i 1 min. Men bilde av motor vises fortsatt i displayet.

De på NAF mente bilen var ujevn på tomgang, men de kunne også merke noe under kjøring.

Prøv å lese litt om EML, men noen her inne som kan forklare hva som er galt. Fikk jo 12 000 kr i rabatt pga denne feilen, men hvor mye koster det å fikse noe sånn på et verksted? Og MÅ jeg på autorisert verksted, det bmw verkstedet her jeg bor er horribelt

Skrevet

Det som faktisk kan være relevant feil der er den som heter kamakselføler. BMW motorer er sensitive på de. Bytt denne, slett feilkoder se hva som skjer :)

Skrevet

er disse kodene til NAF de samme som et BMW verksted vil få opp? Jeg mener, jeg testet jo denne i dag, alt var bra, men fikk beskjed av NAF, at batteri bør skiftes og at det var ujevn tomgang, som bør sjekkes. Tydeligvis er det ikke bare ujevn tomgang som er feil.

Så et par timer senere stopper bilen under nedbremsning og går så i krypmodus. stopper bilen når den stå i 5min, EML lyset er borte men motor lyset viser.

æsj

Uansett, jeg har brukt mekonomen i alle år når jeg hadde vw, og er veldig godt fornøyd med de. Bavaria her i Stavanger har fått gjennomgå av vennekretsen. Så lurer jeg på, kan jeg gå med disse feilkodene til mekonomen, og si "fiks" eller kan de ta ut egne feilkoder, da jeg begynner å lure på om jeg har fått enda fler

Skrevet

Jo men mye kan skape følgefeil. Feil som egentlig ikke har noe med det å gjøre egentlig men som kommer opp pga dataen tror det er noe med det og.

Kamakselføler først. deretter spjeld (dyrt)

Skrevet

Jo men mye kan skape følgefeil. Feil som egentlig ikke har noe med det å gjøre egentlig men som kommer opp pga dataen tror det er noe med det og.

Kamakselføler først. deretter spjeld (dyrt)

takk, hva med nytt bensinfilter, nye tennplugger, batteri og sånne ting aller først? Tror ikke det har blitt skifta på en stund etter å sjekket kvitteringer/servicehefte.

sånn ekkel følelse å nettopp kjøpt seg bil så kan det bli fort bli 10-20 000. men jeg visste jo halvveis om det. Still.

Lurer på om jeg skal bytte kamakselføler først, sammen med batteri og tennplugger og ny olje/oljefilter (ble skiftet olje i september for 2 år siden) så greit og ta det med det samme.

Skrevet

Kamføler er en vanlig synder, prøv den først, så resten. Har hatt 3 biler som har stoppet pga kamakselføler..

takk, bestilt time hos bavaria bryne førstkommende tirsdag

bavaria stavanger hadde først time ledig 10 oktober :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...