740AV Skrevet September 28, 2014 Share Skrevet September 28, 2014 Noen som har prøvd denne løsningen? : http://www.carphonics.co.uk/digitaltv.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanders54 Skrevet September 28, 2014 Share Skrevet September 28, 2014 Trodde dette ikke var mulig i Norge? Evt. at bare fikk NRK1? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet September 28, 2014 Forfatter Share Skrevet September 28, 2014 Er vel bare "gratiskanalene" sånn som NRK kanalene man får inn ja. Men det er jo andre kjekke funksjoner på den da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet September 28, 2014 Share Skrevet September 28, 2014 Jeg holdt på med dette for en stund siden for å få til ett opplegg i min bil men TV... Jeg snakket med forhandlere og TV leverandører og dette er hva jeg fant ut: Pr, dags dato er det ingen TV leverandører i Norge som har interesse av å utvikle tunere som kan brukes i bil. RiksTv sier dette att de kan levere en tuner som går på 12v men som ikke er spesifikk for bruk under kjøring. Problemene vil komme mens man kjører, kanaler vil dette ut og må søkes inn på nytt hele tiden, så i praksis, vil du kun få brukt dette mens bilen står stille. Det biltuning leverandørene sa er att systemene som brukes i Norge ikke er laget for bruk under kjøring i den grad att det vil virke bra nok her og siden ikke TV leverandører ikke ennå ser helt målere for dette så vil ikke dette bli noe av ennå. Det finnes tunere å få tak i og som i prinsippet vil fungere, men dette vil kun fungere for gratis kanaler. Men dette er under utvikling og vil komme, men ikke før om tidlige 5 år ca.. Anbefaler heller å gå for internett og tv2 zumo og viaplay eller sånne form for muligheter å se TV... Selv bruker jeg Netflix, Tv2sumo og viasat app på min android spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e 39 touring Skrevet Oktober 10, 2014 Share Skrevet Oktober 10, 2014 Her er en løsning for e39 og e39 og de andre som bruker den type videomodul.Er en kar i Romania som jeg har kjøpt mye deler til anlegget/navigering fra.Veldig seriøs og fikser opp om noe går istykker. http://mca.electricmura.ro/en/products-services/own-modules/bmw-digital-tv-tuner/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Oktober 11, 2014 Share Skrevet Oktober 11, 2014 vil ikke få norske tv kanaler på denne modulen, det er fordi ingen tv leverandører som lever betalte kanaler ikke leverer til bil. det finnes MANGE moduler og alternativer for tv dekodere til bil ja, men hjelper lite når ingen leverandører tilbyr kanaler til bil "ENNÅ" det er flere leverandører av bil dekodere som er i diskusjoner om å få frem en avtale som gjør att man kan bruke norske kanaler i bilen... andre alternativer må å sette opp satelit forbinnelse med utenlanske kanaler, eller vanle dokoder fra rikstv også ta nytt kanalsøk før hver gang du stopper (ofte brukt i camping vogner) gå heller for internett tv, netflix, viaplay og sånne alternativer. det er det som fungerer i Norge. Norge ligger veldig langt etter i utvikling når det kommer til sånne ting, vi venter å ser hva alle andre prøver ut også tar vi det beste som funker etter noen år! se hvor langt etter vi ligger i forhold til Asia f.eks! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Oktober 11, 2014 Share Skrevet Oktober 11, 2014 Alle tvkanaler er kodet. for å kunne se på en kanal må an ha en Dekoder, hver leverandør har egne koder på sine kanaler og det korte vi kjøper av leverandørene har de kodene som trengs for å kunne åpne en kanal. med mindre man finner en tv algorytme til de forskjellige leverandørene så vil man ikke kunne bruke dekodere og kort som ikke er fra produsenten tvleverandørene bruker! det finnes algorytmer for å kunne "Hacke/kracke" kodene får å åpne en kanal. men da trenger man en del hjelp av folk som kan dette! så ingen poeng i å lete etter "dekodere" som er til bil. for ingen fungerer på koda/betalte kanaler. håper dette er til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Oktober 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2014 Tror jeg satser på denne istedet: http://qwt.no/produkt/cas_c.logic_multimedia_interface_33763 Denne har mange tilkoblingsmuligherter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Oktober 11, 2014 Share Skrevet Oktober 11, 2014 ja da kan du i hvertfall koble til tv når dette blir aktuelt i Norge hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå