Kim-Håvard Didriksen Skrevet September 29, 2014 Skrevet September 29, 2014 Jeg er i gang med bytte av toppakning på min 523ia. Etter å ha tatt av toppdekselet skrudde jeg av noe som sto fremst på toppen, men denne delen hadde forbindelse med kamakslingen for innsug og registeret, så nå er det feil i registeret. Noen som har gjort samme feilen eller vet hva jeg må gjøre? På forhånd takk
ZaxoN Skrevet September 29, 2014 Skrevet September 29, 2014 Da sliter du litt Men om du vet hvilken vei den gikk rundt så kan du prøve å vri tilbake til den treffer sporene/merkene for hvor den skal stå, deretter gjøre det samme på neste hjul. Å så huske å låse den der Er litt skummelt, men kan være du er heldig !
SweetBMW Skrevet September 29, 2014 Skrevet September 29, 2014 Det du har tatt av et vanosen. Og dettr skal du egentlig ha spes verktøy for å stille inn igjen. Årsmodell er dette?
Kim-Håvard Didriksen Skrevet September 29, 2014 Forfatter Skrevet September 29, 2014 Hva er en vanos? Må denne også stå riktig i forhold til registeret?
bmwmann24 Skrevet September 29, 2014 Skrevet September 29, 2014 Vanos er variable uavhengie ventiltider, ja det må stå riktig og du bør sette motoren i tdc slik at du finner eller får merket register før montering igjen. Internett er full av DIY og basic bmwknowledge, du bør lese deg litt opp før du skrur videre. Lykke til:) VANOS - Chapter 1: What Is It and What Does It Do? God forklaring på Vanos Timing m50/s50 Cam timing single vanos Mye bra info om bmw og flere DIY.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå