Gå til innhold

Fjerne rust og male bremsecaliper, samt maling av innvendig interior trim

henrikhoe
 Share

Anbefalte innlegg

Spørsmålet mitt er todelt.

Har fått litt rust på bremsecaliperen. Lurte litt på hvordan jeg kan fjerne rust på denne. Hadde så tenkt å male den etterpå.

Er biltema sin calipermaling nok noe å skrive hjem om? Noen som har noen farge å anbefale til sort bil, med lyse aluminiumfelger.

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Caliperlakk-36334/

----------

Samtidig hadde jeg tenkt å spraylakkere den greia rundt girspaken, der elektrisk vindu knappene er, samt interior trimen på dashboardet.

Noen som vet om det funker? gjør det mest fordi den sorte plastikken har fått en del merker.

Vil noe sånn som dette funke?

http://www.clasohlson.com/no/CRC-Pro-Paint-spraylakk/34-6047-6

Jeg har alt sort nå, rundt girspaken og på dasboardet. Men målet mitt er noe sånn som dette
picture.php?albumid=6538&pictureid=33865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På caliperene bruker du "negerkuse", stålkost, benksliper m/stålkost, vinkelsliper m/stålkost osv. Bare du får slipt bort all rust(pass på at du ikke skader gummi-mansjetter, lufte skrue osv. Så rengjør du det bare mettallet og maler dem. Brukt biltema caliperlakk selv og egentlig ingenting å utsette på den malinga jeg. Fargen må du jo nesten bestemme selv. Biltema selger vel Rød, gul, blå og gull som jeg kommer på ? Har selv gull-farge på mine calipere. MIn er også svart med sølv-farga felger  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På caliperene bruker du "negerkuse", stålkost, benksliper m/stålkost, vinkelsliper m/stålkost osv. Bare du får slipt bort all rust(pass på at du ikke skader gummi-mansjetter, lufte skrue osv. Så rengjør du det bare mettallet og maler dem. Brukt biltema caliperlakk selv og egentlig ingenting å utsette på den malinga jeg. Fargen må du jo nesten bestemme selv. Biltema selger vel Rød, gul, blå og gull som jeg kommer på ? Har selv gull-farge på mine calipere. MIn er også svart med sølv-farga felger  :)

Takk for herlig svar :) Hakke tid å teste før neste helg, men blir spennende. tror også gull farge kan være kult, tenkte og på rød, men føler "alle" har det.

Hva du tror om spray maling av interiør, hvis du har noe kunnskap om det. Kan vel ikke være værre enn å sette det inn med plast primer, og så spray lakke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for herlig svar :) Hakke tid å teste før neste helg, men blir spennende. tror også gull farge kan være kult, tenkte og på rød, men føler "alle" har det.

Hva du tror om spray maling av interiør, hvis du har noe kunnskap om det. Kan vel ikke være værre enn å sette det inn med plast primer, og så spray lakke det

Er det plastikk-lister eller metall? Plastikk går jeg utifra, og da bør du vel matte ned med fint sandpapir+primer og så lakk. Vet ikke om Plasti-dip kanskje er tingen her, så det evt. kan fjernes ved evt. salg i framtiden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...