rothchild Skrevet Oktober 6, 2014 Skrevet Oktober 6, 2014 Hei folkens har hatt en e30 325 i et par år nå. Brukes bare på fine sommerdager, og er et evighetsprosjekt for en skikkelig amatørmekaniker. Har planer om og bytte maf og chippe bilen til neste sommer: Sånn motoren står idag er det grenrør, sportskam, og bittelitt høyre komp. Har hørt at såkalt varmetape på grenrøra er gunstig for ytelsen. Spørsmålet:sånn mine grenrør passer idag er det et slit å få ut og inn nye oljefilter, har ingen millimeter å gå på nå, varmetape vil gjøre det umlig og bytte filter uten å presse det inn så hardt at det vil bulke seg og alternativet viker å være å skru av grenrøra ved oljeskift? Noen som kjenner seg igjen?? Blir nokk olje temp måler i samme slengen, noen som vet åssen orginal oljekjøler tar unna varme, har også en disel veiv som på sikt skal gi 2.7 liter.
janerik171187 Skrevet Oktober 7, 2014 Skrevet Oktober 7, 2014 Kan bytte til et kortere oljefilter om det hjelper. Evnt montere sånn filterflytter. På min turbo har jeg det pga grenrør. Men bruker org oljekjøleradapter og tempen holder seg bra den, selv ved banekjøring.
rothchild Skrevet Oktober 7, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2014 Takk for svar, kjøpte du et bolt-on/plugandplay kit eventuelt hvor fikk du tak i detta? Lett lit på nettet uten å finne noe som matche m20b25 spesifikt.
janerik171187 Skrevet Oktober 7, 2014 Skrevet Oktober 7, 2014 Takk for svar, kjøpte du et bolt-on/plugandplay kit eventuelt hvor fikk du tak i detta? Lett lit på nettet uten å finne noe som matche m20b25 spesifikt. ble satt sammen av div deler jeg hadde så ikke kjøpt helt. men de fleste kit skal passe så lenge det er riktige gjenger.
jan magnus Skrevet Oktober 8, 2014 Skrevet Oktober 8, 2014 Kjøpte selv et oljefilter relocator kit på ebay. Rett over 1000lappen og gratis frakt. Da følger filterflytter ,slanger og kjøler med pluss alle koblinger med. Funker tipp topp mener jeg har bilder av det på prosjekttråden min og Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå