Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med min Bmw e39 520ia 1998. 230 000 km

Nålen for motorvarmen går opp til normal og står stødig der hele tiden. 

Klimaanlegget blåser kun kald luft uansett hvilken innstilling anlegget står på. 

Den eneste gangen anlegget skyter varmluft er når jeg gir bånn gass. Da varer det i ca 5 min, så går det over til kaldt. 

Har fullt på kjøleveske. Har prøvd å dunke lett på spjeldene, uten hell. 
Det er gass igjen på anlegget.
El vifte forran radiator har sluttet å virke. Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre? 

Noen som vet hva problemet kan være? Evt vannpumpe, sirkulasjonspumpe etc?

Skrevet

Nei, har ikke luftet systemet. Tenkte jeg skulle ut å gjøre det nå, siden du nevnte det. 
Noe spesielt jeg må huske på? 
Leser litt på forumet her, at enn må løfte opp fronten på bilen, er det så viktig? 

Skrevet

Må ikke løfte opp front, men er lettere om du står i en liten oppoverbakken.

Sett varmearpp på fullt, men vifta på 1, start motor på tomgang, fyll beholdeneren, og vent til lufta kommer ut, fyll på etterhvert.

EDIT: Dette er problemet med at du ikke har varme btw, du har luft i systemet.

Skrevet

Det går mye fortere om du enten står i en bakke eller jekker opp fronten, så for din egen del vil jeg foreslå at du gjør det. 

Skrevet

Har vært ute å prøvd. Det kommer bobler og damp fra skruen ved siden av når jeg skruer den opp. Er dette riktig måte å gjøre det på? 

Skrevet

Bobler å damp betyr luft i systemet ja,ikke rør beholderen når motoren er varm,etterfyll kun i lufteskruehullene til det siver ut kjølevæske uten bobler og vær tolmodig dette kan ta lang tid,etterfyll i beholderen dagen etter,vær obs på at det kan mangle flere liter når du har luft i systemet.Etterfyll først på thermostathuset,deretter begynn å lufte på høyeste punkt ved beholderen.

Skrevet

Uff.. Har det samme problemet. Har en 2002 mod e46 320ci. Merket idag at det kun blåste kald luft? Men for noen dager siden en uke siden så kom dt helt normalt varm luft ut ? Er så irriterende, det dugger i vinduene hele tia...

Skrevet

Hva var det som var problemet på din? Byttet termostat idag. Men funker ikke igjen. Er det noe spesiell lufte teknikk ? Irriterer meg som faen den feilen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...