littlep Skrevet Oktober 14, 2014 Skrevet Oktober 14, 2014 Hei alle, Når jeg bremser fra ca 5 km/t til 0 kommer det en ganske høy ulelyd (ikke hvining) samt såvidt noe finvibrasjon i rattet. Et par jeg har snakket med har sagt at dette mest sannsynlig er bremseklossene som har bittelitt slakk og vibrerer. Løsningen skal være å smøre kobberpasta på baksiden av klossene. Noen som har hatt samme problem, eller kan bekrefte at jeg har løsningen på problemet? Bilen skal til Mekonomen på torsdag, så ønsker svar så fort som mulig. mvh Petter
quandt1960 Skrevet Oktober 14, 2014 Skrevet Oktober 14, 2014 Ja det stemmer forsåvidt med bremseklossene, kobberpasta og den lyden men jeg reagerer på at det rister på rattet for det er ikke så vanlig med kun bremseklosser, ikke kjent for meg hvertfall. Isåfall selve kaliperen som burde etterses.
ZaxoN Skrevet Oktober 14, 2014 Skrevet Oktober 14, 2014 ta ut bremseklossene å smør dem med kobberpasta på kantene som festes til kalipperet. Smør også opp gliderene med bremsefett
Krabbekrølle Skrevet Oktober 14, 2014 Skrevet Oktober 14, 2014 Eg fikk samme piping som du har av voksen i bilvaskmaskiner. Mitt tips er å spraye bremserens på skivene en gang i blant, og etter vask i maskin. Eg har null piping nå.
littlep Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2014 Takk for svar. Da virker det som jeg er på rett spor. Vibrasjonene i rattet er det bare såvidt jeg kjenner, så jeg tror ikke det betyr så mye. Om jeg sprayer litt surfex på skivene, så forsvinner det en liten stund, så opplever det samme der jeg og. Melder i fra hva som skjer etter verkstedoppholdet
Krabbekrølle Skrevet Oktober 15, 2014 Skrevet Oktober 15, 2014 Bruk bremserens på skivorna.... Tess har en bra type Xeramic er navnet.
littlep Skrevet Oktober 25, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2014 Oppdatering på denne. Klossene foran var rimelig slitt ut, så de ble byttet. Virker som det er bra nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå