LarsMagnus Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Hei. Kjøpte igår min første BMW, da tidligere bruksbiler har vært særdeles lite brukbare (Sierra Cosworth). Bilen jeg har kjøpt er en 1993 BMW 540iA stv som har gått et par runder rundt jordkloden (280.000) Finn annonse: http://m.finn.no/car/used/ad.html;jsessionid=D1628C2F928AF452255ADEF3CFBDDDE8?finnkode=51456400&ov=m&usergroup=73 Bilen fungerte utmerket på vei hjem igår (15mil), og er overraskende tight og fin tross alder/km. Stand. Først og fremst skal småting fikses: - 2 innvendige dørhåndtak fungerer ikke (wire bestilt fra GS) - Panser skal lakkeres opp pga steinsprut. - Noen pærer i dashbord lyser ikke lenger og skal byttes. Men selvfølgelig er det noen "forbedringer" jeg ser for meg. Så her trenger jeg hjelp iform av forslag, linker (eventuelt om noen har noe til salgs) ol. Ønskede "forbedringer: - Manuell girkasse (Hva trengs, hvilke alternativer+har noen dette tilsalgs?) - Diffsperre/bytte diff - Den er pr nå noe understyrt ved aktiv kjøring. Det sitter et IKKE justerbart "coilover kit" på bilen, med grei stivhet. Er det noe å hente på f.eks stivere foringer-tårnstag etc? Eventuelt hvilke? Dekkene på bilen er veldig bra, så er desverre ikke allverden å hente der.. - Hvilke muligheter er det for å forbedre motoreffekten/karakteristikken noe? Det er jo en relativt tamt oppsatt motor tross endel effekt/nm. Chip, grenrør, kammer, kompressor, turbo? Kanskje letting/bytte av svinghjul vil forbedre karakteristikken? Er kanskje en totaloverhalling av motor en god idé mtp at bil har gått så langt? På forhånd takk for svar fra en relativt uerfaren BMW eier! Budsjett til forbedringer er ca: 40.000-50.000 - LM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsMagnus Skrevet Oktober 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2014 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå