Gå til innhold

Valg av vinterdekk

Odd-Arild
 Share

Anbefalte innlegg

tror ikke du MÅ ha pigg, pigg hjelper hovesaklig bare på holke.

Dersom du bor på en plass der det er hovedsaklig bart ville jeg definitivt gått for piggfritt. Dagens piggfrie sitter meget godt på alle typer føre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med SUV kommer du som regel alltid opp bakken. Det er nedover jeg har opplevd problemer på en bil som er over 2 tonn. Sklir den får den lett for nok moment til at kunne piggdekk vil kunne gi deg en grei tur nedover og ikke i grøften.

Men dette er vel å merke hvis du bor steder hvor det ofte er is.

Har selv opplevd klink is med Range Rover på piggfritt og oppover gikk det veldig fint. Sleit som pokker nedover og måtte kjøre maks 5 km/timen og var klar til å bremse den av i iskanten any time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg også har hørt. De kommer lett opp. Men når du har over 2 tonn som vil noe annet enn det du vil, så har du ikke så mye å stille opp med. Bare sette seg i baksetet å vente på hva som skjer. hehe.

Så jeg tenker at piggdekk vil jo feste seg mye mer og da har jeg kansje litt mer jeg skulle sagt ang hvor bilen skal ta turen. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg også har hørt. De kommer lett opp. Men når du har over 2 tonn som vil noe annet enn det du vil, så har du ikke så mye å stille opp med. Bare sette seg i baksetet å vente på hva som skjer. hehe.

Så jeg tenker at piggdekk vil jo feste seg mye mer og da har jeg kansje litt mer jeg skulle sagt ang hvor bilen skal ta turen. hehe.

Ja nei den ene turen jeg hadde ned fra fjellet med den Range Roveren var bare å bite sammen tennene, stramme beltet og håpe at bilen ikke ville ake. Det var dritskummelt men det gikk bra pga ekstremt latterligt lav fart. Så brukte jeg faktisk også hill descent funksjonen de 4-5 kilometrene. Var klink is med vann oppå. Hadde Gjensidige på speed-dial og skadeskjema klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...