Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, kjøpte en compact 318ti i 2013. Planen var å fikse den opp og bruke på vei men etter å ha sett nermere på bilen og lyst på en morrobil ble planen endret. 1jz motor ble kjøpt og da var det bare å kjøre på. Dette blir en "billigbil", men planen er å gjøre oppgraderinger etterhvert. Setter pris på tips om hva som kan gjøres :)

Hva som har blitt gjort:

-Helt ribba

-Rustsveising

-Gs ratt

-Lakkert innvendig og motorrommet

-K sport dempere og fjører

-Bur

Hva som er planen:

-1jz gte vvti

-R154 girkasse

-Lage mellomaksel

-En bedre bensinpumpe

-328 ventilerte bremser foran

-Hydraulisk håndbrekk

-Bøttestoler

-Lakkere opp utvendig

-Pynte litt på ellnett (gjøre det så enkelt at jeg skjønner det)

-M-tech frontfanger

-+Det jeg ikke kommer på i farta

Dette er det eneste bildet jeg har fra før ribbing. Det er den dere ser bakenden på.

post-80330-14135450234554.jpg

Jigg ble laget for å gjøre rustsveisingen lettere :)

post-80330-14135451399788.jpg

Før og etter bilde.

post-80330-14135452141762.jpg

post-80330-14135452967295.jpg

post-80330-14135453824424.jpg

Endret av solberg92
Skrevet

Tøft prosjekt! JZ motorer er jo tøffe i BMW :) 

Noen grunn til at den JZ motor ble valgt framfor BMW motor?

Takk :) Er egentlig ingen spesiell grunn.

Kom over denne motoren og det virket som et billig utgangspunkt med tanke på orginale hestekrefter og newtonmeter. 

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Sitter å vurderer å trimme motoren opp til 450hk, regner med at baktsillinga mi ikke tåler det. 

Noen som har noen tips? 

Bakstillinga er nesten lik e30. Så hva er det e30 gutta gjør?

Skrevet

Du må få tak i 188 diff som skal tåle opp mot 450hk. Er vell levert originalt på 325 om jeg ikke tar helt feil. Ellers kan du få tak i 210 diff fra E32/E34, men her må du vell omsveise noen diffester og lignendes, uten at jeg har noe videre peiling på dette.

Skrevet

Du må få tak i 188 diff som skal tåle opp mot 450hk. Er vell levert originalt på 325 om jeg ikke tar helt feil. Ellers kan du få tak i 210 diff fra E32/E34, men her må du vell omsveise noen diffester og lignendes, uten at jeg har noe videre peiling på dette.

Takk for tipset! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...