Vomaz Skrevet Oktober 20, 2014 Share Skrevet Oktober 20, 2014 Lurer på hva de to ledningene som går til fordelingskassen går til... Framhjulstrekken er defekt åsså lurte jeg på om det går ann å koble om noe så man får spærra diffen/fordelingskassen da mye er elektrisk styrt på bilen?? Det går to ledninger til fordelingskassen.. men finner ikke noe tegninger på oppbyggingen av fordelingskassen... Tenkte det kanskje er en solenoid ventil elno Diffen bak er elektrohydraulisk så neste spm er om den er mulig å gi trykk i slangen vha et hyraulisk brekk elno så man får spærre på bakdiffen også... Vet det er som å banne i kirka å bygge om en IX men den kan ikke regges å var på vei til huggeren så jeg overtok den heller, for å prøve å bygge den om til banebil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touchoflemon Skrevet Oktober 25, 2014 Share Skrevet Oktober 25, 2014 Når jeg kjøpte min 92- e34 ix så var den allerede ombyggd til bakhjulstrekk. Dette er selvsagt fikset men det de hadde gjort var nytt girkassefeste med en getrag 260 eller noe tror jeg, hjemmelagd mellomaksling(ix bak og rwd forann) sveiset sammen. De hadde kun fjernet mellomaksel forover og stikkaksler. Så storejobben er det nok ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2014 Demonterte fordelingskassen i går å oppdaget at den hadde elektrisk spærre men det ble oppdaget under demontering så den vil bli sveist for å holde bruken som var tiltenkt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touchoflemon Skrevet Oktober 26, 2014 Share Skrevet Oktober 26, 2014 Ja du skal beholde ix kassa? Det jeg snakket om var jo å bruke girkasse fra en 525i eller lignende. Fordelingskassa fordeler jo kraften slik: The centre differential normally would divide 36% torque to the front axle and 64% to the rear axle, but could adjust the ratio according to driving conditions in case wheels of one of the axles started to slip. Ifølge wikipedia hvertfall =) Men om du kobler av forover aner jeg ikke om blir helt bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 Jeg har en delemotor og gir fra en 525ia 90mod som var tiltenkt å bygge turbo på, men girkassene var forskjellige på kontaktene og oljerør så derfor tenkte jeg å beholde ix girkassen og fordelingskassen.. Har åpnet fordelingskassen å der fant jeg ut at ledningene gikk til en magnet clutch som styrer lamellene til akslingen bak! Disse vil bli fjernet og sveist sammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 Der er fordelingskassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 Bakenden av kassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 Lamellene som ble fjernet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 Elektromagneten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 Elektromagneten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 Da er fordelingskassen ferdig sveiset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2014 Når jeg kjøpte min 92- e34 ix så var den allerede ombyggd til bakhjulstrekk. Dette er selvsagt fikset men det de hadde gjort var nytt girkassefeste med en getrag 260 eller noe tror jeg, hjemmelagd mellomaksling(ix bak og rwd forann) sveiset sammen. De hadde kun fjernet mellomaksel forover og stikkaksler. Så storejobben er det nok ikke. Jeg prøvde å fjerne mellom akslingen først uten hell med framdrift da bilen hadde antispinn å "åpen" diff i fordelingskassen, gikk den ikke framover da den ble satt på hjulene (bakhjulene gikk rundt når de var i luften)..Kan hande at det har funket å kjøre dersom vi hadde satt spenning på magneten kan det ha funket, da jeg ikke fant noen bilder eller forklaring av kassen/ledningen til e34 å kunn til e30.. Men learning by doing er det noen som sier! Nå har vi drift på bakhjulene iallefall.. Bare monteringen igjen så vi får testet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 11, 2014 Forfatter Share Skrevet November 11, 2014 Da er alt montert å testet.. Så er det bare å gjøre resten av bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Mars 21, 2017 Share Skrevet Mars 21, 2017 Hvordan gikk det med denne bilen? Når du sveiset sperren på fordelingskassen, hadde du drift på framhjulene og etterpå? Fikk du variabel regulering av bremsen på diffen bak? Hilsen Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå