AdrianEliassen Skrevet Oktober 26, 2014 Skrevet Oktober 26, 2014 skal bygge om bilen min til manuell og lurer på om noen har noen råd.?
Sammyen Skrevet Oktober 29, 2014 Skrevet Oktober 29, 2014 Bygge om selv eller ta det på verksted?Er faktisk ikkje så altfor vanskeligt å gjere det sjølv men ein må kunne opp og ned på ein leddnøkkel Er du skruvant og har løfteutstyr?
AdrianEliassen Skrevet Oktober 29, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2014 Bygge om selv eller ta det på verksted? Er faktisk ikkje så altfor vanskeligt å gjere det sjølv men ein må kunne opp og ned på ein leddnøkkel Er du skruvant og har løfteutstyr? har nå fagbrev som mekaniker og tilgang på bukk på jobb. så ja men bare lurer på om det er noen som har noen gode erfaringer eller råd. feks anngående automat styreenhet om jeg kan bare ta den vekk og sånn
bmwmann24 Skrevet Oktober 29, 2014 Skrevet Oktober 29, 2014 Her ser du en annen tråd om samme sak Har du donorbil? Ellers blir det nok litt tungvint, trengs både aksler og slavesyl osv.
kanon Skrevet Oktober 29, 2014 Skrevet Oktober 29, 2014 holder på med å bygge om... fikk ikke så mye respons på div spørsmål selv så hoppet i det. jeg valgte å bruke manuell sitt ledningsnett og ta bort alt som hadde med automatkassen å gjøre på motor/hjerne osv.. framste delen på mellomaksel må byttes.. (14 cm for kort automat) mulig du kan bruke fra zf 325 (store hardy) også. montere lager i veiv bakkant. svinghjul/cluths. cluths pedal (litt knot med rør i torpedo osv). girtunnellen må det monteres foring til spakstell.. spakstell.. jeg beholdt den girvelgeren til automatkassen i midtkonsollen.. satte den i nøytral så ikke det blir problem med start og turtallsperre pga den. mao.. mye plukk og tar litt tid. er ikke ferdig selv ennå så kan foreløpig bare leve i håpet på at skiten starter:)
AdrianEliassen Skrevet Oktober 31, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2014 har alt av deler alt uten om girkasse diff og mellomaksel er nytt girkasse og det kjøpte jeg av en hugger så har så og si alt som skal til. vet dere om det går og fjerne girspakvelgeren? motor blir nok byttet ut ettervert så den gidder jeg ikke bytte ledningsnett på.
AdrianEliassen Skrevet November 2, 2014 Forfatter Skrevet November 2, 2014 da var jeg halveis i byggingen sirka fant jo ut at jeg manglet noen skruer til svinghjul så må bestille nye deler. så langt har det gått veldig greit egentlig ikke noe som var veldig vanskelig ennå. konvertering til m50 innsug blir nok vanskligere tror jeg
kanon Skrevet November 6, 2014 Skrevet November 6, 2014 Fått start på prosjektet? Ligger gjerne ut info om hva du gjore med ledningsnett og evt andre utfordringer
AdrianEliassen Skrevet November 17, 2014 Forfatter Skrevet November 17, 2014 Fått start på prosjektet? Ligger gjerne ut info om hva du gjore med ledningsnett og evt andre utfordringer skal komme med svar når jeg er ferdig venter på og få tak i noe deler og holde på med og konvertere til m50 innsug og
kanon Skrevet November 21, 2014 Skrevet November 21, 2014 har fått min på hjul igjen men sliter med litt feilkoder i dasj... antispinn.automakasse/? og check lampe.. litt usikker om det er fordi jeg bruker hjernen til aumomaten i manuell bil.. ikke noe begrensninger på turtall osv.. måtte bruke: girvelger (den gule) for å starte. antispinn delene framme i motorrom og bryter i konsoll for å bli kvitt abs feil.. ligge ny/omdirigere fra reversledning fra automatgirvelger til ledning for føler på manuell for å få ryggelys. oppdater gjerne tråden videre med efaringer du har gjort:-)
bimmerfun Skrevet November 21, 2014 Skrevet November 21, 2014 Må følge med her, skal gjøre det samme om ikke altforlenge.
AdrianEliassen Skrevet November 22, 2014 Forfatter Skrevet November 22, 2014 har fått min på hjul igjen men sliter med litt feilkoder i dasj... antispinn.automakasse/? og check lampe.. litt usikker om det er fordi jeg bruker hjernen til aumomaten i manuell bil.. ikke noe begrensninger på turtall osv.. måtte bruke: girvelger (den gule) for å starte. antispinn delene framme i motorrom og bryter i konsoll for å bli kvitt abs feil.. ligge ny/omdirigere fra reversledning fra automatgirvelger til ledning for føler på manuell for å få ryggelys. oppdater gjerne tråden videre med efaringer du har gjort:-) skal det . feilkodene i dash kan komme av at intrumentet er til en automat og ikke manuell prøv og få tak i nytt til manuell bil om du kan ? hva mente du med antispinn delene ? prøvde du og starte uten girvelgeren ? på min er det en egen styreenhet til autokasse har tatt den ut og tatt ut girvelgeren så blir spennende og se om jeg får startet
kanon Skrevet November 22, 2014 Skrevet November 22, 2014 instrumentet er nok lik på begge men det er sansynligvis en forskjell på hjernen til motoren som da ikke får tilbakemld fra automatkassen..dermed feilmld.. antispinn var på min og må ha eletronikken tilkoblet for å ikke få feil på abs.. den leser signal fra abs.diff og turtall har ikke prøvd uten girvelgeren fra automat men satte den i revers og prøvde å starte da.. gikk ikke..nøytral bil startet.. å flette ut alt av ledninger til automat fra sikringsboks og kupeen gjør jeg nok ikke;-)
amentia Skrevet November 27, 2014 Skrevet November 27, 2014 Hvorfor i all verden ønsker noen å gjøre bilen sin mindre komfortabel? Sammyen, bimmerfun og AdrianEliassen reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå