Gå til innhold

Fjernstyring nøkkel virker ikke - E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å rekalibrere i henhold til prosedyrer man finner på nettet, men får ikke kontakt med bilen. Det lyser rødt i nøkkelen når man trykker, så det skal være strøm på den. Tips?

Skrevet

The keyless entry remote for BMW vehicles made between 1999 and 2005 is called the E46 key. All E46 keys require programming before they will work with their respective BMW vehicles. E46 keys are only available through authorized BMW dealerships. Once you receive your new E46 BMW key you can program the key yourself.

1. Get into your BMW, shut the door and put your key in the ignition. Turn the key between the on and off positions five times as quickly as you can.

2. Push the "Unlock" button on your E46 key and hold it down while pushing the lock button three times. At this time your BMW's door locks will lock and unlock, which signals that you've successfully completed the programming process.

3. Finish programming your E46 key remote by turning your BMW on and off. Exit your vehicle and test the key.

EDIT: Er dette original nøkkel som har sluttet å fungere eller har du fått ny?

Skrevet

Ser at du er online så spør igjen:

Er dette original nøkkel som har sluttet å fungere eller har du kjøpt ny?

Gjelder dette begge nøklene?

Har du kjøpt ny i så fall kor frå?

Skrevet

Det er en original nøkkel som har sluttet å fungere. Har bare en nøkkel da min bedre halvdel sannsynligvis har rotet bort den andre, men den virket heller ikke sist jeg prøvde den.

Skrevet

Kan du låne ein kamerat sin nøkkel som fungerer på sin bil og programmere den midlertidlig til din?

Bare for å dobbeltsjekke at programmeringen er riktig :)

Skrevet

Går å programere inn den nye typen fjernkontroll også med den prosedyren. Testet for moroskyld med 03 nøkkel på min 98 mod. Så om det virker med en annen nøkkel, er sannsynligvis feilen i nøkkelen din.

Skrevet

Når jeg gjør den prosedyren blinker det i det røde lyset på nøkkelen. Kjenner ingen andre her i området med E46, men har en kompis med E39 som har samme type nøkkel. Har jo en langt nyere type nøkkel på min E61.

Skrevet

Kan også være antennen i spoilern på bakluken din. Ikke uvanlig at det kommer vann i den å den blir ødelagt. Prøv å hold nøkkelen helt inntil spoileren å se om det virker da?

Skrevet

E46 sedan dette Richard, ikke E61. Er velkjent med den (forbannede?) antennen på E61 dog... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...