Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sliter med at skiltlysene ikke fungerer. Har ikke multimeter så har ikke fått målt hvor strømmen kutter. Begge skiltlysa er defekt. Ville tro det har irra i stykker, men er usikker. Kan jo være brudd på et par ledere en plass og, men får jo lukket opp bakluka, så da har jeg jo hvertfall strøm dit? Hvis dette ikke er to forskjellige kall det "kurser." Men lurer på om noen har opplevd noe lignende, og hva gjorde dere. Jeg hadde håpet og bytte bare selve innsatsen til skiltlysene, men har lest litt rundt og ser noen anbefaler og bytte hele lista bak, noe jeg tror vil koste litt mer. Da må man jo påregne lakkering og.. Så hvis noen vet hvor jeg får tak i bare innsatser, eller hele lista til en grei pris hadde jeg satt pris på svar :) Litt kjedelig å kjøre i vinter uten skiltlys. 

Skrevet

Har du tatt en titt baki der? Er bare og skru opp og se om det er irra.

Kan jo bare være at begge pærene har gått i stykker også.

Et sted må man jo begynne ;)

Skrevet

Har du tatt en titt baki der? Er bare og skru opp og se om det er irra.

Kan jo bare være at begge pærene har gått i stykker også.

Et sted må man jo begynne ;)

Hehe, jo har selvfølgelig sett om pærene var gåene. Er helt ny når det kommer til bil, men skjønner såppas :) Fikk ordna meg multimeter idag og målte. Endte med at jeg fant hele lista komplett på schmiedmann så kjøpte denne. Hadde strøm til låsen, men ikke videre til skiltlysa, så var trolig et brudd der. Men orker ikke begynne å lodde osv inni der, i og med at det så så rusta og irra ut inni koblingene der fra før av så syns jeg det heller var verdt å gjøre det ordentlig å bestille ny list. 

Skrevet

dette er ett vanlig problem med bakdørene i E46 touring :-)

det blir ofte brudd på ledning i overgangen fra bakdør til taket :P

når det kommer til selve lysene, om de er hele så bare bytt pærene, men kan være stor fare for att dette har rustet i stykker (også vanlig) 

ingen behov å bytte lista om den ikke er ødlagt?

Skrevet

dette er ett vanlig problem med bakdørene i E46 touring :-)

det blir ofte brudd på ledning i overgangen fra bakdør til taket :P

når det kommer til selve lysene, om de er hele så bare bytt pærene, men kan være stor fare for att dette har rustet i stykker (også vanlig) 

ingen behov å bytte lista om den ikke er ødlagt?

Er vell ikke brudd i overgangen når jeg får strøm til låsen..? Om jeg har forstått det rett, så blir strøm til skiltlys hentet videre fra strømmen som går til låsemekanismen, eller er jeg helt på jordet nå? Har ihvertfall prøvd å byttet pærer og det uten hell. Er og bare masse rust og irr i hver eneste kobling så tenkte det var like greit å få bytta ut hele greia så er jeg hvertfall kvitt problemet :)
Skrevet

samme probleme på min :-) 

jeg har strøm til låsen, men skiltlys funker ikke og vindusviskere!

sier ikke att det er det, men att det er vanlig på disse!

selv har jeg ikke sjekket ut, men jeg vet att vindusmotoren er ødelagt og den koster med 2000, så jeg kjøper heller en ny bakdør og lakkerer den (har noe rust også på den)

Skrevet

samme probleme på min :smile:

jeg har strøm til låsen, men skiltlys funker ikke og vindusviskere!

sier ikke att det er det, men att det er vanlig på disse!

selv har jeg ikke sjekket ut, men jeg vet att vindusmotoren er ødelagt og den koster med 2000, så jeg kjøper heller en ny bakdør og lakkerer den (har noe rust også på den)

åja :) Nei kan jo være at det er brudd i overgangen og, men får prøve dette først.. :) Har faktisk problemer med viskern min bak og.. den går halvveis, åsså stopper den bare og står og slurer.. men ettersom jeg ikke bruker den har jeg ikke giddet å brydd meg om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...